Nieuwe HD in iBook G4 12"

Wij hebben zonet mijn 30 GB HD vervangen voor een 80 GB versie van de Apple Store. Alles heel zorgvuldig gedaan. Nu we Tiger opnieuw willen installeren laat de iBook geen doelvolume zien. Iemand een idee?

IN de menubalk van het Tiger opstartmenu kun je schrijfhulp programma kiezen. Selecteerd deze en formatteer de nieuwe drive. Sluit vervolgens schijfhulpprog. weer af. Dan zal hij zichtbaar zijn als doelvolume.

toevallig heb ik gisteren precies hetzelfde gedaan. na de inbouw heb ik gelijk vanaf de tiger cd opgestart en het systeem geinstalleerd, werkte zonder problemen. de oude HD in een behuizing werkt nu als externe HD. ik denk dat je eerst het installatieprogramma moet verlaten en de HD met schijfhulpprogramma moet formateren. succes !

Hallo mag ik vragen wat zo'n 80 gig hd kost en of het plaatsen tegeviel?

Bedankt

En welke snelheid deze schijft heeft?

ik heb een hitachi 80 GB 5400rpm gekocht, 132,- ex btw, kijk maar op de site van chipmunk, daar heb je nog meer keuzes. www.ifixit.com biedt een erg goede handleiding, en daarmee viel het reuze mee. duurt wel ca 90 minuten.

Fujitsu 80 Gig 5400 rpm, gekocht bij de Appleshop in Groningen voor 137,35 incl.btw. Inbouwtijd circa 60 min. m.b.v. www.ifixit.com. Let wel op het juiste gereedschap, een must! (de vier nokjes op de bestaande HD die je los moet draaien zitten met torque schroefjes vast).

Bedankt voor de tips om te formatteren, logisch.