nieuwe iBook met airport extreme aan graphite basisstation

Vorige week een nieuwe iBook gekocht (1.2 met airport extremekaartje). Deze gekoppeld aan een bestaand netwerkje van iMac G3 en airport basisstation (graphite). Dit geeft nu het volgende probleem; De iMac heeft een prima verbinding met de airport en het Internet. De iBook heeft ook een goede verbinding met de airport, maar kan geen stabiele verbinding houden met het Internet. Regelmatig valt het "verbindingstijdklokje" weg om na een paar seconde weer te verschijnen. Herkent iemand dit probleem en zo ja; wat is er aan te doen. Of zou gewoon het airportkaartje uit de iBook niet deugen? Graag advies op tips!

Dirk Jan de Valk

Het zou het kaartje kunnen zijn. Ik zou zeggen neem je iBook eens mee naar een ander draadloos netwerk en kijk of je daar dezelfde problemen houd. Het netwerk zou in principe gewoon goed moeten werken. En aangezien het met de iMac goed gaat, zou het haast niets anders kunnen zijn dan het kaartje in de iBook.

Ik heb nog eens goed gekeken wat er nu precies gebeurt. Ben een bestand gaan downloaden met de iBook. Het klokje met de verbindingstijd komt en gaat tijdens het downloaden, maar de downloadsnelheid wordt er in het geheel niet door beinvloed. Blijkbaar blijft de verbinding gewoon bestaan met het Internet, maar gaat alleen de verbindingsindicator aan en uit..... Blijft toch een beetje vreemd?!

Dirk Jan

Dit maakt het wel heel erg vreemd. Ga er eens mee langs de dealer. Wellicht dat zij je meer kunnen vertellen.

misschien dat ik het niet goed snap, maar ik neem aan dat je een router ergens hebt staan. Dan zou je op de iBook alleen de signaalsterkte van Airport zien (die waaier van streepjes) Verbindingstijd ken ik alleen van VPN verbindingen of modem verbindingen, en die lijken met niet nodig in dit geval.

Voor troubleshooten zou je Internet Connect moeten openen en in het venster daar kijken.
Als ik onzin uitkraam, laat je me dan je instellingen weten.

maurits