Nieuwe Ima G5 2 Ghz

zou er veel verschil zijn tussen m'n 1,8 en de nieuwe2 gHz om m'n imac te verkopen?

Ja nou!

Er zal niet zoveel verschil zijn neen, behalve dat je een stuk zult moeten opleggen voor die nieuwe imac 2.0 ghz.

Maar als je dat telkens doet als er een nieuw model is, dan zal je wel bezig blijven vrees ik…

Veel succes

Vergelijk de specificaties en prijs eens en zoek eens wat op google...

Grapje! Wat denk je zelf?

Als je 200 Mhz extra snelheid, een snellere videokaart (speel je veel spelletjes?), een grotere harddisk en bluetooth en airport (als je dat nog niet had en graag wilt hebben) belangrijk zijn voor je… dan is het de moeite waard.

Ik lig er persoonlijk niet wakker van, van die update. Blijf lekker bij mijn prachtige 1.8.

het grootste verschil is de videokaart, als je die van jou niet zwaar belast (games, 3D) dan is er zeker geen reden om het niewe model te kopen denk ik...

als dit forum nu ook al voor dit soort vragen gebruikt moet worden... Denk zelf na en val de halve wereld niet lastig met je twijfels!

neem ook [url=http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=1943]hier[/url] een kijkje... :sealed:

[quote:2144728cfb="iOhan"]als dit forum nu ook al voor dit soort vragen gebruikt moet worden... Denk zelf na en val de halve wereld niet lastig met je twijfels![/quote:2144728cfb]

Zeg een beetje vriendelijker mag ook wel hoor… Info inwinnen bij derden is nooit weg.

Persoonlijk denk ik dat het niet de moeite is om je iMac te verkopen om die nieuwe te kopen. Ik zou wachten op een mogelijke Rev. C of G6 want die Mac van je kan nog heel lang mee hoor! :slight_smile: (ik werk zelf op een G3 :wink: )

Persoonlijk zou ik ook graag upgraden van mijn 1.8 naar de nieuwe. Maar het is het geld niet waard. Je krijgt (als je nu de standaard 1.8 hebt) extra:

Bluetooth 2.0
Airportkaartje
Dual layer 8 speed brander
128mb videokaart
Gigabite ethernet
250 gb harddisk
512 mb ipv. 256

Dus het is wel een overweging waard of je je “oude” voor een euro of 1550 zou verkopen en een 250 erbij zou leggen voor die extra’s? Heb je echt een Airportkaart nodig? Je gaat toch niet slepen met je iMac 20"! 250 gb is 90 gb extra maar heb je die 160 al vol? Bluetooth? Hoe vaak gebruik je dat?! Dual layer kan handig zijn maar alle filmpjes die je gedownload heb zijn niet groter dan 4,5 gb! Meer geheugen kan je bij kopen! Gigabite ethernet gebruik je niet! En eigenlijk is de videokaart het enige waarvan je kan zeggen dat het wel leuk is om te hebben, MITS je graag zware games speelt!

Dus ik wacht wel tot ik over een jaar of wat weer een nieuwe ga kopen. Dan is weer iets veel leukers en beters en snellers enz enz! Of iemand moet de mijne nu kopen voor € 1799.-?! Dan komt ie er wel!

Ik denk dat het weinig zin heeft om nu een nieuwe iMac te gaan kopen als je er al eentje hebt. Het enige verschil is inderdaad de videokaart, maar zou de Radeon 9600 nu echt zo'n snelheidsmonster zijn?

Zolang je geen games speelt maakt het bar weinig uit van wie de videokaart is die in je Mac zit. Tegen de tijd dat ie trager gaat worden zijn we zeker twee jaar verder. Voorlopig zijn we pas begonnen met Tiger en een nieuwe versie van Mac OS X is nog heel erg ver weg. Ik vermoed zelfs dat 10.5 geen probleem zal zijn voor je machine, hij is echt snel. Dus: geniet van je Macje die nog lang meekan :slight_smile:

Ik kwam het volgende documentje tegen over de iMac G5, en dit leek me de beste topic om ze in te posten: [url=http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=86812]Parts you can install yourself[/url] [url=http://developer.apple.com/documentation/Hardware/Developer_Notes/Macintosh_CPUs-G5/iMacG5/01_Overview/chapter_2_section_3.html]Developer Notes[/url]

Blijkbaar hebben de nieuwe iMacs een Ambient Light Sensor, zodat de intensiteit van het sleep lampje lager wordt als het verder donker is in de kamer. Ook zijn de fans nu voortaan onafhankelijk van de rest van het mid-plane board te vervangen. Het is onduidelijk of dit laatste ook voor de oude iMacs geldt.

Volgens mij zijn dit twee nogal kleine, maar wel zeer veel gevraagde features. Volgens mij (als 1.8 GHz 20" bezitter) moet de iMac nu echt zo’n beetje perfect zijn! Die snelheidsverhoging maakte mij nog niet zo jaloers, maar dit wel!
:wink:

edit

Sorry hoor,maar zoals altijd neemt m'n in een onderwerp een bocht zodat m'n een tientallen andere titels kunt maken.Kunnen we niet even bij het verschil 1,8 en 2,0 blijven?De moeite?Of niet?

Ik heb het idee dat het hier nog steeds over verschillen tussen de oude en nieuwe iMac G5 gaat. Bovendien, die beslissing uit je eerste post moet je uiteindelijk toch zelf maken? Het heeft met van alles en nog wat te maken. Welke aspecten zouden voor jou belangrijk kunnen zijn? Wees eens wat specifieker, wat wil je graag nog van ons weten dan?

Ik blijf in ieder geval lekker bij mijn prachtige ‘oude’ 1.8 GHz 20".

Mijn mening is dat het niet verstandig is om te wisselen.

Waarom niet :

Mijn idee:
Als je een gamer was, had je geen apple gekocht met deze specs.
(bedoel dit niet negatief beste Mac vrienden!!!)

Geloof dat 200 mhz niet super merkbaar zal zijn.
Tuurlijk heeft de nieuwe leuke extra opties : video / Blauwtand / Draadloos… Om daar je nieuwe vriendin voor te verkopen… mwah…

Geniet van je aankoop… Tis verdomme een super apparaat… :wink:

Ik denk dat je een Mac sowieso niet moet zien als game-machine. Dat is het gewoon niet, klaar. Het aantal spellen is ook te weinig en wat er is loopt vaak vrij brak, uitzonderingen daargelaten. Wie wil gamen zal toch een PC moeten kopen of anders een XBox ofzo. Dergelijke apparaten zijn beter geschikt om te gamen dan een Mac.

Apple is veel meer bedoeld als multimedia-machine. Muziek, video en dergelijke zijn daar veel beter op te draaien dan een PC. Maar als het op games aankomt dan valt het meestal tegen. De ervaring leert ook dat veel maccers niet gamen, dus ik vind het allemaal niet zo’n punt. Ik game zelf ook nooit, ook niet op mijn PC.

Voor mij zou het dus weinig uitmaken wat voor specs de iMac heeft want ik vind het een goede machine. Voor thuistaken is ie prima uitgerust.

Voor mij had het wel een voordeel om een nieuwe te kopen ik wilde graag een grotere schijf,200GB extern kost dit 200euro ik wilde graag meer geheugen,1GB kost 120euro ik wilde graag Tiger,Tiger kost 120euro tel maar op 200+120+120=440euro ik heb de mijne dus verkocht voor 1000euro en heb een nieuwe iMac G5 17/2.0/250GB besteld met studentenkorting voor 1480euro met alle andere voordelen en hopelijk zonder fannoissssss

[quote:379e36b696=“Pleeborstel”]Ik denk dat het weinig zin heeft om nu een nieuwe iMac te gaan kopen als je er al eentje hebt. Het enige verschil is inderdaad de videokaart, maar zou de Radeon 9600 nu echt zo’n snelheidsmonster zijn?

Zolang je geen games speelt maakt het bar weinig uit van wie de videokaart is die in je Mac zit. Tegen de tijd dat ie trager gaat worden zijn we zeker twee jaar verder. Voorlopig zijn we pas begonnen met Tiger en een nieuwe versie van Mac OS X is nog heel erg ver weg. Ik vermoed zelfs dat 10.5 geen probleem zal zijn voor je machine, hij is echt snel. Dus: geniet van je Macje die nog lang meekan :)[/quote:379e36b696]