Nieuwe iMac configureert niet?

Mijn dochter heeft zojuist een nieuwe iMac gekocht (24", 2,66 GHz, 4 Gb, 640 GB HD). Machine uitgepakt en aangezet, de vragen beantwoord en gekozen voor draadloze internet verbinding (juiste ww ingevoerd!!). Ze krijgt een melding dat de machine geconfigureerd wordt. Ze heeft ca 1,5 uur gewacht en daarna machine maar uitgezet. Daarna opnieuw geprobeerd en gekozen dat ze geen internet verbinding heeft, ook nu na ca 1 uur nog steeds het 'configuratie' scherm. Bij mijn iMac duurde het volgens mij ca 1,5 jaar geleden ca 25 minuten? Wat is een normale configuratietijd voor een nieuwe iMac. Zijn er verder nog dingen die ze kan doen bijv. installatie cd erin of bepaalde toetscombinaties bij aanzetten?

Dit is best vreemd voor een nieuwe iMac.

Start de iMac op met de installatie DVD in het apparaat, druk de C toets op het toetsenbord in, en houdt hem ingedrukt tijdens het opstarten, de iMac zal dan opnieuw opstarten van de DVD en mogelijk een juiste installatie doorlopen.

Voor gratis technische ondersteuning per telefoon neem je contact op met Apple via 0900 7777 703. Ze zullen je hier graag verder helpen. Zie ook http://www.apple.com/nl/support/contact/

Laat even weten of het gelukt is.
Succes!

Probeer : Systeem voorkeuren > Netwerk > Automatisch, kiezen. :apple:

@Hermanko: dan zal ze toch eerst de zaak geconfigureerd oftewel 'beeld' moeten hebben en dat lukt dus niet. Ze probeert nu de tip van roronl.

We zijn nu bezig met het installeren van de DVD, verversen. We krijgen nu in ieder geval al het appeltje linksboven en de Mac OS X Installer, File, Edit, Utilities en Window

@ Yaris, wat ben je toch ook een hartverwarmende moderator. Bij deze ook mijn favoriete. Gefeliciteerd. :roll:

Ow ja, sorry mensen, we hebben ons nog niet voorgesteld,nou bij deze :D Bedankt voor het welkomswoord hehe PS nog 13 minuten en dan is hij klaar, we zijn benieuwd. Hoe lang configureerd hij normaal wanneer je wel of niet een internetoptie kiest? Dan weten we dat ook alvast. De helpdesk is al gesloten, die hadden we namelijk ook al proberen te bellen.

De installatie is vernieuwd. We zijn nu weer bij het internetgedeelte, we hebben geselecteerd dat we geen internet verbinding willen, vooralsnog. We wachten af of we nu wel verder mogen....

Is er trouwens een manier waarop je die automatische instellingen kunt skippen? Zodat je gewoon in het hoofdscherm komt en dan alles kunt instellen? Alvast bedankt voor jullie hulp :)

Spannend hoor. :wink:

Wanneer de iMac naar verwachting werkt, is het dan mogelijk dat jullie de internetverbinding eerst laten draaien via een ethernetkabel of is er alleen maar een wifi accespoint ter beschikking?

Wanneer je ethernet hebt: de iMac gewoon op de standaard automatische instellingen laten staan, nog niets handmatig wijzigingen, de ethernetkabel verbinden en de Apple zal alles als het goed is zelf optimaal vinden. Wanneer dat werkt, binnen no-time, kun je ook je Airport (naast de tijd rechtsboven) aanzetten, deze zal dan ook zonder moeite weten te verbinden na het ingeven van het WPA2 password.

Gelukt?

:( nee het lukt nog steeds niet :(

Het vreemde is dat we hem zeggen dat hij geen internetverbinding hoeft te maken, dan loopt hij 15 minuten en dan begint dat strandballetje te draaien en er gebeurd verder niets.

We zijn een ethernetkabel aan het zoeken, dan proberen we het daar eens mee.

Klinkt goed mogelijk als een vreemd wifi probleem waar de imac zich in verslikt.

Heel verstandig om vanaf de grond af eerst een bekabelde verbinding te maken, misschien kun je er een van de buren lenen als jullie er zelf geen hebben. Kan me niet voorstellen dat het met de kabel direct op de router niet zou lukken. Daarna kun je waarschijnlijk veel gemakkelijker je wifi opzetten.

Houd vol :slight_smile:

Gewoon meteen mee terug gaan.

Hier zijn speciale regels voor, het is nu niet de bedoeling dat de winkel/leverancier de iMac in neemt voor reparatie.
Maar u heeft nu recht op een nieuw exemplaar (want het is binnen 7 dagen).

De iMac hoort gewoon vlekkeloos te configureren.

[quote:7590b5374c="defores"]

De iMac hoort gewoon vlekkeloos te configureren.[/quote:7590b5374c]
ja, in principe wel mee eens, maar het is hier nog niet duidelijk of het aan de airport van de imac ligt, of in theorie aan een onbetrouwbaar wifi signaal van uit de router.
Wanneer dit stapsgewijs is getest, weet je veel beter met welk product je terug naar wie moet hollen :wink:

R

Na aansluiten kabel nog steeds niets. Pa (Beaglelover) weer gebeld, opgestart in veilige modus en toen kon het ineens allemaal wel?! Dit is dus geschreven van ons appeltje :D:D:D:D nu ff alles instellen en dan is het hopelijk tot ziens in de fruitschaal

Kijk, jullie komen vooruit :-)

Werkt het nu ook in gewone modus na een herstart? En zo ja, bekabeld of ook via de airport?

Hoi, hoi, we zijn nu in de gewone modus. We hebben hem helemaal uitgezet en daarna weer opgestart. We zijn nu online via de Wireless connectie! Hij zat zelfs dubbel op internet, zowel via de kabel als Wireless. Maar goed, als het goed is kunnen we nu gaan genieten van onze Apple, na 7 uur proberen en wachten :S We gaan maandag wel even langs bij de winkel. Imeand enig idee wat het geweest kan zijn, zodat we inderdaad weten wat we dan moeten zeggen? Bedankt voor jullie hulp en interesse :D

[quote:70a26f24d8="defores"]Hier zijn speciale regels voor, het is nu niet de bedoeling dat de winkel/leverancier de iMac in neemt voor reparatie. Maar u heeft nu recht op een nieuw exemplaar (want het is binnen 7 dagen).[/quote:70a26f24d8] Bij een DOA misschien wel, maar 7 dagen? Je gooit e.e.a. door elkaar, denk ik...

Lieve mensen,

Hier even een kort bericht van een beginnende Mac gebruiker die nu alweer bijna naar XP verlangt, met alle nukken van dien.

Ik heb exact hetzelfde probleem, maar weet kan niet in de veilige modus komen.

Ook hier, alles stopt tijdens de configuratie, dus nog geen normaal werkbaar scherm gezien sinds vanavond 18.00 uur.

Wie kan me iets verder helpen…

alvast hardstikke bedankt,
Marco

Veilige modus: opstarten met de shift-toets ingedrukt houdend.

Meer info over de veilige modus: http://support.apple.com/kb/HT1564?viewlocale=nl_NL

Maar terugverlangen naar XP? Ik zou de Mac maar eens terugbrengen naar de winkel als dit niet lukt.