nieuwe iMac G5 Intel zeer traag.......

Ik heb nu een iMac Intel G5 en het valt mij op dat hij veel trager is dan de "oude" IBM iMac. Vooral het openen en sluiten van bv iPhoto duurt heel lang. (5000 foto's) Ook het switchen van een account duurt aanzienlijk langer.

Heeft iemand anders ook problemen???

iMac G5 intel?

wat is het nou een intel of een G5?

Lijkt mij wel duidelijk. Ik bedoel Intel core Duo 1.83Ghz.

Sorry, was bij mij juist precies andersom... Er is iets niet goed... Gebruik je wel iPhoto 6?

Zit hier over de 5000 foto's (eerder bij de 10.000 denk ik), en het opstarten gaat hier echt als een zonnetje. Heb je het standaard geheugen van 512 erin ?

iPhoto 6 gaat als de brandweer op de intel machines. Ik gebruikte iPhoto bijna niet omdat het zo traag werd met veel foto's. Hoeveel geheugen heb je in de machine zitten?

waarschijnlijk is spotlight aan het indexeren...

Er zit 512mb standaard geheugen in.

hoeveel geheugen had je in je oude mac?

Bij dergelijke gevallen MOET je altijd eerst je activiteitenweergave venster checken om te zien welk programma wat verbruikt aan processorkracht en ramgeheugen.

[quote:294bd664bb="jantjeerd"]Lijkt mij wel duidelijk. Ik bedoel Intel core Duo 1.83Ghz.[/quote:294bd664bb]

Zo duidelijk is/was het nou ook weer niet, de G5 en Intel Core Duo zijn echt twee heel verschillende dingen.

Hoe groot zijn die 5000 foto's dan wel niet!? In ieder geval meer geheugen in prikken!

Als je maar 512 mb geheugen hebt klopt dat wel.. had ik eerst ook.. nu 1,5gb en nu speert het..

Alex

512MB Weinig? Als dat zo is raad ik je af, tenzij je geld te veel hebt om een Mac te kopen.

512Mb is helemaal niet te weinig. Hier draait het als een zonnetje op mijn Mac mini.
Ook iPhoto 2006.

[quote:c4ad3df585="Xserve"]512MB Weinig? Als dat zo is raad ik je af, tenzij je geld te veel hebt om een Mac te kopen.[/quote:c4ad3df585] Da's onzin. Het is bekend van MacOS X dat 512 MB toch echt wel het *minimum* is om lekker te draaien. Dat het bij jou snel draait hangt misschien af van de subjectieve waarneming van wat nu snel is. En hoeveel foto's heb je in iPhoto?

Prik er maar eens 512 MB bij, moet jij eens opletten wat echt SNEL is!

Ik heb dan wel geen Intel, maar bij mijn Powerbook G4 was het verschil tussen 512 MB en 1.25 GB echt het verschil tussen dag en nacht.

[quote:9ddbca4439="Xserve"]512MB Weinig? Als dat zo is raad ik je af, tenzij je geld te veel hebt om een Mac te kopen.

512Mb is helemaal niet te weinig. Hier draait het als een zonnetje op mijn Mac mini.
Ook iPhoto 2006.[/quote:9ddbca4439]

Ook ik vond 512 Mb RAM te weinig voor hetgeen ik mijn Powerbook gebruik. Er waren momenten dat ik 10 seconden naar een strandbal stond te kijken terwijl ik via expose van applicatie switchte. Heb er nu 1,5 gig inzitten en nergens meer last van, werkt erg soepel. Mac’s zijn geen goedkope machines om te maken en te kopen, Apple bespaart dan ook door er maar net genoeg geheugen in te steken. OSX bloeit helemaal open met de extra ademruimte die veel geheugen biedt. Voor een nieuwe computer die voor meer gebruikt zal worden dan een boodschappenlijst te maken of een mailtje te sturen is 1 gig eigenlijk het minimum.

[quote:b50c4ed3b0="Xserve"]512MB Weinig? Als dat zo is raad ik je af, tenzij je geld te veel hebt om een Mac te kopen.

Ook iPhoto 2006.[/quote:b50c4ed3b0]

512mb is zeker wel te weinig :wink:
Voor gewoon een beetje internetten e.d. niet, maar met 5000 foto’s in iPhoto
kun je wel meer gebruiken. Daarnaast wordt het stérk aangeraden om bij de Intel iMac
zelfs het maximale aan ram te nemen, omdat om de een of andere reden alle programma’s
nét even wat meer geheugen vragen op die Intel iMacs. Dus 1Gb is zéker een betere
oplossing in dit geval. :wink: …liefst nog meer zelfs.

Mvg,
Joram

Precies! Geheugen is erg belangrijk voor een pc. Je merkt het verschil meteen, dus waarom een dure machine kopen met minimaal geheugen? Mijn advies: ga naar 1024Mb of ga naar 1,5Gb aan Ram.

Ik heb nu 1GB werkgeheugen geplaatst en het is echt sneller geworden. o.a. iPhoto sluit nu 2x sneller dan voorheen. Iedereen bedankt voor het meedenken. Alles is gewoon sneller geworden.

geheugen is zeker belangrijk. daarbij komt ook nog eens dat als je de Intel mac hebt het zo kan zijn dat je nog met Rosetta werkt (voor sommige programma's dan) dat slokt ook veel geheugen schijnt.

of, start maar eens Amule… die slokt bijna 100% cpu tijd op hier… wordt je ook niet vrolijk van