Ik heb vanmiddag mijn nieuwe iMac ontvangen :woot: en wil deze graag gaan gebruiken.
Nu is mijn vraag hoe dat het beste te doen. Ik heb een back-up via time machine en ook een van Carbon Copy Cloner, dus daar zit het probleem/uitdaging niet. Het is eigenlijk zo dat ik niet alle programma’s wil terug zetten. Er zitten oude games bij en software die ik al jaren niet meer gebruik. En eigenlijk wil ik mijn nieuwe ‘vriend’ daar niet mee vervuilen.
Maar natuurlijk wil ik wel graag mijn instellingen in bijvoorbeeld mail, apple id etc. overzetten.
Als je er rustig de tijd voor neemt kun je gewoon onderdeeltje voor onderdeeltje afwerken. Voor je het weet ben je een heel eind. Ten minste, zo doe ik dat zelf in die gevallen.
Voordeel is dat je systeem netjes schoon en overzichtelijk blijft. (in eerste instantie)
Stap voor stap kost wel veel tijd natuurlijk :roll:
Ik wil mijn nieuwe iMac graag schoon houden maar de imovie bibliotheek en de de Aperture/iphoto bibliotheek moeten uiteindelijk wel over natuurlijk. Dat lijkt me een flinke klus om dat stukje voor stukje te doen.
Precies ik doe het ook altijd op die manier, ik trek daar een dagje voor uit. Lekker rustig elke app opnieuw installeren en kijken of alle instellingen goed staan.
Heerlijk, dit weekend hoop ik El Kapitijn op mijn Mac te zetten maar dat gaat ook gewoon schoon en handmatig. Geen gedoe met backups en migratie software dat nooit werkt.
[quote=MacDon url=http://www.onemorething.nl/community/topic/nieuwe-imac-installeren-wat-is-de-beste-manier/#post-2911831 time=1449260420]Kun je de iMacs met een utp kabel verbinden?[/quote]Ja.
MAAR zet wel eerst je Wi-Fi uit. Anders hang je echt voor niets aan je kabel.
Nog even afronden dit stukje…
Ik ben gestart met een utp kabel tussen de iMac’s maar (op de gok) gestopt en met mijn externe 2,5 inch hd opnieuw begonnen met Time Machine. Dat ging echt veel sneller.
Bedankt voor het meedenken en de reacties!