Nieuwe iMac kopen of nog even wachten??

Ik heb een iMac 800 mhz 15'. Maar ik wil eigenlijks wel eens weer een nieuwe. Ik koop meestal binnen een jaar een andere. Maat weten jullie of er al iets bekend is over een G5 bijvoorbeeld. Want alleen een 17' scherm en een wat grotere hdd is geen goede reden.

Wanneer komt Apple nu eens een keer met een snellere proc.

Ik zou zeggen als je een snellere wil koop je toch deze: ultimate custom build $4,599.00 Dual 1.25GHz PowerPC G4 256K L2 cache & 2MB L3 cache/processor 167MHz System Bus 2.0GB PC2700 DDR SDRAM 120GB Ultra ATA drive SuperDrive & Combo drive NVIDIA GeForce4 Titanium 56K internal modem kost een paar centen maar dan heb je ook wat.... [url=http://a248.e.akamai.net/7/248/2041/203/store.apple.com/Catalog/US/Images/productshotpowermac.jpg]apple[/url]

Wachten op de G5 heeft geen zin en wie weet komt die niet eens. Natuurlijk; er blijven nieuwe dingen komen.

De nieuwe iMac is goed, erg goed en erg nieuw. Als hij in jouw budget zit gewoon kopen. Ik heb iMacs nooit goed gevonden, maar de nieuwe serie is echt indrukwekkend goed en zeker niet duur voor wat je krijgt.

Adriaan

Eh, dus je hebt de TFT 15" iMac?...... En je wilt alweer een nieuwe? Dat begrijp ik tenminste uit je berichtje....

Ik zou nog even wachten, misschien komt de nieuwste lichting iMacs ook wel met een snellere processor…

de iMac's blijven voorlopig wel op de G4 hangen. Misschien een 1 gig binnenkort maar zeker niet hoger. Als er een G5 of iets dergelijks komt dan wordt dat eerst een PowerMac en ik weet niet of jij die wilt.

Koop een nieuwe en verkoop mij dat oude rotding van jouw maar. :)

Ik zou nog even wachten. Zoals je zelf aangeeft zijn alleen een groter scherm en een grotere HD nou niet de argumenten om meteen te upgraden. Ik verwacht uiterlijk januari een upgrage van de iMacs naar 800 en 1000MHz. En ook al zou dat niet lukken, dan kun je wel rekenen op een prijsverlaging, net als bij de iBooks en Powerbooks gisteren.

[quote:post_uid0="kokothebird"]en verkoop mij dat oude rotding van jouw maar. :)[/quote:post_uid0] Zo van... die is toch niet meer zoveel waard :p :p :p

leuk geprobeerd :wink: maar niet geschoten is altijd mis!

Mijn iMac PowerPC G3, 400mhz is onlangs een "tweede leven" begonnen, met een nieuwe 40 GB harde schijf, geheugen opgekrikt van 128mb naar 320mb en MacOS 10.2 geïnstalleerd, na veel wikken en wegen. Vervolgens lees je een topic als deze en lijkt het alsof je een ouwe fiets wat hebt opgelapt en hij er hooguit weer net mee doorkan  :(   ;)

Mag een nieuwe iMac al wel in de etalage gestaan hebben, om nog de moeite waard te zijn ??? (voor zover een iMac überhaupt de goedkeuring kan wegdragen).
Tsjonge, jonge zeg.

bedankt voor de reacties. ik heb een beetje een voorgevoel dat er binnenkorps toch wel iets nieuws zit aan te komen (proc.) Dus ik denk dat ik wel even wacht tot volgend jaar.

Tja over de andere reacties. Het is nu eenmaal een hobby van mij die ik leuk vind. Toen ik nog in de pc's zat wilde ik ook altijd weer wat anders (lees beter)

En dit oude ding houd ik gewoon of iemand moet er een goed bedrag voor over hebben  :D

Ach, voor een deel de kift wat mij betreft. Je moet het je maar kunnen permiteren natuurlijk. Het is je gegund ;)

inderdaad... als je toch het geld schijnt te hebben om elk jaar even 2200 euro uit te geven, geef dan in een keer 4000 euro uit (Dual 1Ghz) en doe er dan wat langer mee. Beetje kapitaal vernietiging. Rij je in een Corvette trouwens? Ik zoek een goedkoop tweede handsje met iets van 5000 kilometer op de teller. ;)

Dat heb ik ook wel aangedacht maar ik wil niet zo'n grote bakbeest in mijn huiskamer. Dat is ook de reden dat ik ben overgestapt op de iMac. Niet te groot en ook nog eens vrij stil.

Ik geen corvette in de aanbieding die heb ik vorige week net verkocht  :p

Zoals hierboven al is gezegd, er blijft altijd een nieuwe Mac op komst. Ik zelf kocht een paar maanden terug een iBook 12". En nu komt er een snellere en goedkopere. Tja, dat is nu eenmaal de wereld van de commercie. Als ik had gewacht en de nieuwe iBook had gekocht had ik hetzelfde gehad over een paar maanden wanneer er wellicht weer een nieuwe iBook uit komt.

Volgens spymac komt er in januari een nieuwe iMac uit met slot loading en 1Ghz aan boord dus als je nog 2maandjes kan wachten, anders heb je weer zo'n oude kreng in huis  :p

[quote:post_uid0="MacAttack"]Volgens spymac komt er in januari een nieuwe iMac uit met slot loading en 1Ghz aan boord dus als je nog 2maandjes kan wachten, anders heb je weer zo'n oude kreng in huis :p[/quote:post_uid0] [start looping] en dan 6 maand later... en dan 6 maand later... en dan 6 maand later... ... ...[no end looping] ...

ja. zo gaat dat. je zal op een dag toch in het water moeten springen.
:stuck_out_tongue: :wink: