nieuwe iMac kopen: zit er standaard ssd in?

Goedendag,

Ik wil binnenkort een nieuwe iMac kopen en zal dan een keuze moeten maken mbt de opslagcapaciteit: seriele ATA schijf, Fusion Drive of Flash.
Nu las ik een paar keer dat de Fusion Drive niet heel erg snel is tov SSD. En dat SSD voldoende is. Maar nu weet ik niet of SSD inmiddels standaard onderdeel uitmaakt vd huidige iMac modellen.
Weet iemand dat?

Bij alle instapmodellen van de iMac zit standaard geen SSD ingebouwd. Tegen meerprijs is dit bij alle modellen wel te selecteren. Bron: Apple.com

Even zoeken en je weet het, http://www.apple.com/nl/shop/buy-mac/imac

Fusion is echt retesnel. Ik denk niet dat je veel verschil met een SSD zal merken.

Het probleem met de Fusion Drive is het heen en weer moeten schuiven van data. Data is alleen snel als het van de hdd naar de ssd is geschoven. Om dat te doen zul je die data veelvuldig moeten gebruiken. Gevolg: in de praktijk is hij snel bij opstarten van OS X en de apps maar voor de rest is ie net zo sloom als met een gewone hdd. Als je snelheid wilt, doe het dan gewoon meteen goed en ga voor de ssd. Fusion Drive is een halfbakken oplossing.