nieuwe iMac probleem

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn nieuwe iMac met 1,5Gb ramm erin.
Zo eentje waar alles lekker plat bij is.
Deze kocht ik 9 december 2005 dus hij net iets ouder dan 1 maand.
Bijzonder blij met deze aanschaf ook vanwege alle nieuwe software snufjes die er in zitten.
Maar dat duurde maar kort.
Inplaats dat de iMac 1,5Gb ramm aangeeft zegt hij dat er maar 512Mb ramm inzit.
Nu heb ik hem gisteren (vrijdag 20 jan.2006) bij de MacHouse terug gebracht voor reparatie.
Daar hebben ze een nieuwe moederbord/systeembord erin geplaatst en inderdaad toen ik thuis kwam en de iMac aansloot hoorde ik weer eindelijk de beroemde ‘‘booooiiing’’ van Apple dus dat was een goede start.
De 1,5 GB ramm gaf hij ook goed aan en alles werkte weer zo als hoorde.
Maar vanmorgen (zaterdag) was alles weer terug bij af, geen ‘‘boooooiiiinng’’ en geen juiste ramm aanduiding.
Nu ben ik al jarenlang Apple fan (1ste Apple was een PowerMac 5200) en dit is ook mijn probleem met Apple.
Wie weet waar het in kan zitten.?
Moet ik de Installatiesoftware opnieuw erop zetten of is het broodje ramm van 1GB stuk?
Ik weet het niet meer :x

Heel vervelend allemaal. Maar je hebt bij de iMac een DVD met software gekregen. Daar staat ook de Apple Hardware Test op. Draai die eens en kijk wat er uit komt. En het nieuws dat je niet wilt horen: je zult er waarschijnlijk toch mee terug moeten naar de leverancier. Want dit lijkt meer op hardware dan op software problemen.

Het ligt aan de ram module terug naar de winkel , zorg dat er een andere rammodule in komt.

i.d.d. Even die ram-module er uit trekken en opnieuw proberen. Lijkt mij de simpelste manier. Alles wijst op dat ram.

Ja, het wijst allicht op Ram, maare, waarom zetten ze dan eerst een nieuw systeembord erin? Dat is allicht het duurste stuk om te vervangen, je zou denken dat ze toch eerst dat latje ram gaan testen.

Nuja, bij mij hebben ze eerst m’n hard disk om zeep geholpen en gezegd dat er geen probleem meer was, om dan bij een andere winkel te horen dat m’n cpublok moest vervangen worden.

De ondoorgronde wegen van de apple techniekers :wink:

Ik heb kontakt opgenomen met MacHouse en er wordt een nieuw broodje ramm geleverd. Dus hopelijk dat dat alles oplost. Allemaal bedankt voor de reacties. :D