Nieuwe interne HD los in doos

Heb zojuist van bolcom een nieuwe HD ontvangen, maar die zat zonder bubbeltjes plastic in de doos. Heb al een mail gestuurd naar ze. Maar wat denken jullie,kan die HD tegen een beetje geschuif tijdens de verzending.

Nou, een beetje geschuif zal geen kwaad kunnen denk ik.

Maar tijdens zo’n transport gebeurd er wel meer dan een beetje geschuif ben ik bang.

En dit Kingston werkgeheugen was open

Dat dacht ik ook

/uploads/community/c160553d6fa9e59d220e9ec4e26809141992f9fe_23309.jpg

Dat kan echt niet. Gewoon mailen en vervangende producten nieuwe vragen. Was het trouwens van bol.com zelf of iemand anders die via bol.com verkoopt?

Ik zou de boel gewoon terugsturen. In het retourscherm kan je de reden opgeven. Bol doet niet moeilijk bij retouren. Over het algemeen “no questions asked”.

Het was van Bol.com zelf.

Heb laatst iets vergelijkbaars gehad met 5 WD schijven. Die disks zaten met gezamenlijk in een envelope die los in de doos lag. Verre van goed, maar iets beter dan bij jou. Daarover heb ik contact gehad met de support afdeling van Western Digital. Het advies van WD was de schijven uitvoerig te controleren met behulp van het test programma dat bij hen te downloaden is van de website (Is wel Windows voor nodig). Mocht dat ook maar 1 foutje opleveren, of ben je niet in staat de test uit te voeren dan alle disks zonder pardon terug sturen, aldus de support afdeling van WD destijds.

Het grootste risico is natuurlijk dat er door het schudden en gooien onderweg bad sectors zijn ontstaan, die niet meteen opvallen omdat ze vervangen worden door reserve sectoren. Dat merk je dan pas, als de disk ruim voor het einde van de te verwachten levensduur de geest geeft.

Tenzij je met een tool van de schijffabrikant, zoals in mijn geval met de WD disks, kan vaststellen dat de disk nog steeds 100% in orde is, zou ik de hele handel retour sturen en ergens anders een nieuw disk bestellen.

Dank voor je reactie. Is helemaal duidelijk. Ik stuur m terug en bestel ergens anders een nieuwe.

Ik weet niet of het gelijk nodig is om het elders te bestellen. Mijn ervaring met Bol.com is dat ze tot nu toe altijd netjes vul materiaal in de dozen stoppen en het product niet kan schuiven. Ik zou het retour doen en om een vervanging te vragen.
Wel opvallend dat dan ook nog het geheugen open is.

Eens met Mac Daddy, er kan 1 rotte peer binnen Bol werken die het niet goed verpakt, maar over algemeen doet Bol het netjes.

Sowieso terugsturen aan BOL ik zou de HDD niet eens testen. Hardeschijf gewoon in de dicht gesealde verpakking laten zitten en, wat betreft de geheugenmodule, dit doosje mag gewoon niet open zijn bij aankomst.

wel jammer dat de volgende klant deze gesealde schijf zal ontvangen , met alle gevolgen vandien