Nieuwe iPhone: AppleCare, Vodafone verzekering of helemaal niks?

Ik ga binnenkort eindelijk eens upgraden van mijn iPhone 4S naar een 7. Nu zat ik het vandaag al even bij Vodafone te kijken naar welk abonnement ik wil. Bij de bestelpagina krijg je dan de optie om een verzekering af te sluiten. Dat kost je dan 10,50 euro per maand.
Daarvoor is ie gedekt tegen:

  • Dekking tegen valschade
  • Dekking tegen vochtschade
  • Diefstal met braakschade
  • Wereldwijde dekking voor de 30 achtereenvolgende dagen

Dat klinkt lekker, maarrr… Dat kost mij 10,50 euro per maand en de contractduur is 2 jaar. Dat betekent dat je uiteindelijk 252 euro hebt betaald. Apple Care kost 149 euro eenmalig. Nu heb ik mij nog niet verdiept in wat Apple zelf allemaal dekt, dus wellicht is dat minder. Nu woon ik in Amsterdam en ga ik ervanuit dat ik met Apple Care en een afspraak bij de Genius Bar sneller geholpen ben dan de telefoon bij een Vodafone vestiging achter te laten. Daarbij had ik ooit eerder een verzekering bij Vodafone en had ik een klein mankement, maar de verzekering die ik had, gaf niet een leentoestel mee. Mocht ik voor Vodafone kiezen, dan wil ik daar wel eerst een duidelijk antwoord op van hen.

Maar misschien zeggen jullie wel. Extra zekerheid is niet nodig, want Apple doet sowieso niet zo moeilijk bij schade. Of raden jullie sterk Vodafone aan, omdat die valschade juist goed dekken. Dat is namelijk wel hetgeen waar ik het meest bang voor ben. Zeker omdat ik nu ook rondloop met een gebarsten beeldscherm. Deze 4S vind ik een reparatie niet waard, maar een splinternieuwe 7 uiteraard wel.

Wat zijn jullie ervaringen of adviezen hierin?

Apple dekt in de regel geen fysieke schade onder de normale garantie:

(Aangepast voor leesbaarheid).

Veel zaken hierboven zijn wél gedekt met een AppleCare+, buiten het volgende:

Neem niet de Vodafone verzekering! Als je een defect (kapot) scherm hebt, dan zetten ze er gewoon een 3rd party schermpje op.

Zelf heb ik sinds de iPhone 5S AppleCare+. Ideaal, als er ooit problemen zijn, wordt je meteen geholpen, ook in het buitenland.

Apple Care+: dan heb je twee jaar lang dekking en twee schade incidenten (wel met een eigen risico). Enige nadeel is dat je geen diefstalverzekering hebt, maar meestal valt dat toch onder de inboedel of reisverzekering.

Ja, ik neig daar ook naar. Nadeel is dat de aanschaf wel weer 150 euro in 1 keer duurder wordt, maar dat is het het wel waard. Diefstal is inderdaad hiervoor minder belangrijk. Hoe zuur ook, maar dan ben je hem gewoon kwijt. Dan kan je altijd via je verzekering kijken wat er mogelijk is, maar terugkrijgen is dan weinig kans op.

Dan zal ik hem binnenkort bestellen en daarna gelijk naar de Apple Store voor Apple Care+. Toch jammer dat je in de Apple Store niet een iPhone met abonnement kan kopen, dan was ik sowieso daarheen gegaan.

Je kunt Apple Care+ ook telefonisch aanschaffen, dan doen ze een diagnose op afstand.

Je moet je in principe alleen verzekeren voor zaken waar je het verlies niet van kan dragen. Geldt natuurlijk niet voor een iPhone of zo. En zeker niet voor belachelijk veel geld!

Maar kijk eens bij je inboedel verzekering. Voor een paar tientjes extra per jaar bieden zij vaak een ‘Kostbaarheden Buitenshuis’ o.i.d. module aan, waarbij je bent verzekert voor verlies, diefstal en schade van iPhone’s e.d. Dus niet alleen voor één bepaald apparaat, maar al je speeltjes zijn dan gedekt. Dat is meer waar voor je geld.

OF je koopt er gewoon twee. Meisjes vinden dat ook altijd woest aantrekkelijk, een vriendje met twee iPhones.

Vorig jaar m’n iPhone laten vallen, scherm kapot. Dit werd vergoed door m’n inboedel verzekering!

[quote=GoeieDag url=http://www.onemorething.nl/community/topic/nieuwe-iphone-applecare-vodafone-verzekering-of-helemaal-niks/#post-3011149 time=1478818258]Je moet je in principe alleen verzekeren voor zaken waar je het verlies niet van kan dragen. Geldt natuurlijk niet voor een iPhone of zo. En zeker niet voor belachelijk veel geld!

Maar kijk eens bij je inboedel verzekering. Voor een paar tientjes extra per jaar bieden zij vaak een ‘Kostbaarheden Buitenshuis’ o.i.d. module aan, waarbij je bent verzekert voor verlies, diefstal en schade van iPhone’s e.d. Dus niet alleen voor één bepaald apparaat, maar al je speeltjes zijn dan gedekt. Dat is meer waar voor je geld.[/quote]
Daar heb je wel een goed punt. Heb even gekeken. Bij Interpolis zit het niet in de inboedel, maar kost het je minder dan 10 euro per maand, zeggen ze. (Waarom niet gewoon een prijs Interpolis?) Voordeel is inderdaad dat niet alleen de iPhone, maar ook de iPad, camera of ander apparaat is verzekerd. Nadeel is dat je niet zo met je iPhone naar de Apple Store kan gaan en ze het zo repareren. Dat willen ze met Apple Care+ of zonder sowieso wel doen, maar met een eigen verzekering zal je moeten wachten op de vergoeding.

@Shmoo: Ik maak wel op een andere manier indruk. :wink:

Bummer. Staat er bij die ‘buiten de deur’ verzekering weer net dat zakelijk aangeschafte dingen niet verzekerd zijn. Dat betekent dat mijn camera en dergelijke niet verzekerd zijn, als ik helemaal eerlijk ben.