Sinds gister ben ik in het bezit van een iPhone 4s, om deze te activeren heb ik een microsim nodig (die komt hopelijk vandaag binnen).
Nou heb ik nog wat vraagjes t.a.v. het 3g internet gebruik.
Ik zou graag willen weten wat van onderstaande 'applicaties' (ongezien) gebruikt maakt van het 3g netwerk, want ik heb een abonnement van (maar) 200 mb, en als ik hier over heen ga kost dit 1 euro per mb, wat ik persoonlijk nogal veel vind.
- Locatievoorzieningen (dus voor geo-tagging en dergelijke)
- Automatisch diagnose van gebruik naar Apple laten sturen
- iCloud
- Zoek mijn iPhone
Ik heb sinds 5 november 141MB sent en 363MB received op me iphone staan.
Ik gebruik hem dagelijks, lees nieuws, gebruik icloud, enz.
Wel heb ik automatische diagnose uit staan.
Ik denk dat je met je 200 mb/maand redelijk toe kan.
Ik heb hier 250Mb per maand, maar betaal niet extra als ik eroverheen ga, dan is de snelheid alleen wel te laag om te gebruiken. Ik haal de 250Mb, en ik speel soms een spelletje online, lees iedere dag het nieuws via apps of Google reader. Verder Whatsapp ik veel (ook wel eens foto's) en heb locatievoorziening aan staan. Ik download geen apps, en bekijk ook geen youtube filmpjes (geblokkeerd door de provider).
Ik weet niet of fotostream ook over 3G gaat, maar dit zou ik dan uitzetten, want dan kan het erg snel gaan. Online back-ups maken doet hij volgens mij niet over 3G.
Locatievoorzieningen gaan alleen via GPS, en dat kost je niets. Ook geen dataverbruik.
De andere 3 opties kosten wel data.
Nog wat feiten:
- Fotostream werkt alleen op Wi-Fi.
- Backup naar iCloud gebeurt alleen maar automatisch als je met Wi-Fi verbonden bent, aan een voedingsbron gekoppeld bent (kabel of adapter) en je de iPhone enige tijd niet gebruikt. (moet gelocked zijn) Alledrie moet tegelijkertijd zijn.
Handmatig een backup maken kan altijd, maar is natuurlijk niet nodig.
- Synchronisatie naar iCloud (agenda's, email, herinneringen, bladwijzers, contacten) werkt wel altijd door, maar dit zijn geen grote hoeveelheden data.
Thnx SunKeeper! Dat moest ik even weten...
Helaas krijg ik mijn Ben abbonement pas op 3 januari:( Dus kan tot die tijd mijn iPhone niet* gebruiken... Je moet deze namelijk activeren met een simkaart die ik nog niet heb;(
*Dit kan wel via een Jailbreak, maar daar heb ik weinig zin in... Dan wacht ik wel tot in januari:)
Voor andere mensen die dezelfde vraag hadden als ik:
Aan 200MB heb je genoeg als je afwisselt met Wi-Fi (voor het downloaden van apps, intensief internetten, YouTuben, ect.), als je alleen WhatsAppt, soms navigatie gebruikt (dit gaat voornamelijk via GPS, alleen kaarten worden geladen via 3G/Wi-Fi...), dagelijks ongeveer 4 mailtjes leest en de website AD.nl en onemorething.nl dagelijks checkt.