Nieuwe iPhoto (iLife 06) is onbetrouwbaar! Dus backup!

Zojuist iLife 06 geinstalleerd zonder foutmeldingen, iPhoto converteerde netjes mijn 3500 foto's. Helaas heeft het programma niet alle miniatuurcaches opgebouwd. 35% van mijn fotorolletjes kent lege plekken. Klikken op een lege plek binnen een fotorol levert een abrupte beeindiging van het programma op. Ook met klikken op sommige foto's die wel een miniatuur hebben loopt het programma vast. Alles draaide voorheen met iLife 05 als een zonnetje op mijn dual G5 Power. Moet dus weer terug naar oude versie of zijn er andere oplossingen met dit buggy iLife 06 pakket?

Pad

hmm...het was me niet eerder opgevallen....maar ik ben er inderdaad ook 2 kwijt....slechts 2 op de 5000, maar toch....

Zie de voorpagina: http://macosx.nl/?p=showarticle&art_id=2215

Ik mis er 12 op iets minder dan 2000 foto's. Maar wel net de babyfoto's van mijn dochtertje.....

:cry:

Het blijkt dat er in mijn geval meer aan de hand is. Terwijl ik netjes om de zoveel tijd backup's maak van de gehele iPhoto Libary, blijken er tussentijds maandmappen te zijn verdwenen terwijl de miniatuur caches wel zijn blijven bestaan. Aangezien je een volledige bibliotheek denkt te zien, vermoed je dat de onderliggende mappen nog steeds bestaan.

Pas met mijn laatste nieuwe installatie en de synchronisatie “merkte” iPhoto pas dat er iets mis is met de onderliggende mappen en verschijnen er bij de fotorollen lege minaturen en loopt vast wanneer je op een leeg miniatuur klikt. Uit mijn backup’s blijkt dat er tussentijds 6 maandmappen verdwenen zijn terwijl de miniaturen zijn blijven staan. Ook de fotorolnummering is veranderd.

Gelukkig heb ik vier maanden weten te herstellen en de andere twee bevinden zich op mijn Imac. Het blijft maf te beseffen dat er zomaar maandmappen kunnen verdwijnen zonder dat iPhoto begint te piepen. Begin iPhoto ineens niet meer te vertrouwen…

Pad

Geen problemen gehad hier. Er bleken we opeens foto's te zijn die wel wel ergens in een map stonden maar niet zichtbaar waren. Zo te zien waren dat allemaal foto's die ik ooit had weggegooid. Ziet er verder goed uit. Een simpele Aperture of Lightroom. Maar al die extra opties heb ik niet nodig. Als er echt aan de foto gewerkt moet worden schakel ik toch over naar PS. Dit is wel versie 1. Er zal dus wel, net als bij Aperture binnenkort een update komen.

Pbook

Backup gemaakt van de iPhoto-library voor ik iPoto 6 erop zette. Geen problemen.

Het lijkt er bijna wel op dat als je een backup maakt, dat er dan ook niets mis gaat :?