Nieuwe ipod 20 gb gekocht maar doet het niet...

hallo

ik heb vanmiddag een nieuwe ipod gekocht en heb alle instreucties opgevolgd en kan toch niet mee overweg. de computer kan de nieuwe ‘‘hardware’’ niet detecten terwijl alles geinstalleerd is… nou lees ik op verschillende sites dat heel veel mensen problemen hadden met de ipod aan de computer te verbinden dus ik vroeg me af of iemand me misschien erop kon wijzen wat handig was…

voor 330 euro verwacht je minstens een goed werkend ding neem ik aan.

oh misschien ook handig om te weten ik gebruik gewoon windows maar weet niet of er ook een windows versie is van dit forum dus tja…
ik hoop dat iemand me kan helpen.
alvast bedankt.

Iets meer info over je computer zou handig zijn... En hoe sliut je de iPod aan, USB of firewire, heb je hem al opgeladen? Welk besturingssysteem gebruik je, het kan pas vanaf Windows 2000, dus 98 en ME worden bijvoorbeeld niet ondersteund.

[quote:b1df3d0fe6="orli123"] voor 330 euro verwacht je minstens een goed werkend ding neem ik aan. [/quote:b1df3d0fe6]

De iPod zal wel naar behoren werken, het probleem ligt aan je pc. Geef eens wat meer details: welke windows, iTunes geüpdate,…

effe een kleine check 1) koppel de iPod d.m.v. de kabel aan de oplader 2) zet de lock zeker uit (geen oranje bovenaan zichtbaar) 3) duw op de selectoets (middelste toets)

Gebeurt er nu ‘iets’ ?
zie je het Apple logo (iPod start op)
na opstarten moet je een menu zien…

zie je dit of niet??

ps… als de iPod uit is, kan de pc hem niet zien hé

[quote:3c1f66e121="Jello"]ps.. als de iPod uit is, kan de pc hem niet zien hé[/quote:3c1f66e121]

Als je hem aan de Pc/Mac hangt gaat hij vanzelf aan

heb het geprobeerd en het wertk niet...

heb windows xp gebruik usb poort hij doet het niet op geen enkele poort… had hiervoor de ipod mini en dat ging vlekkeloos

overigens is het misschien wel opmerkelijk om te weten dat als ik het aansluit dat de G schifj hiermee volzit… (bekijkt de fotos)

software is gewoon geinstalleerd en als ik eht aansluit dan zegt die iets over dat de usb poort sneller kan werken dat was bij mini altijd ook zo en vervolgens herkende itunes hem altijd en ging die verder met updaten maar nu gebeurt er niks terwijl mijn ipod toch blijft zeggen dat ik het niet moet disconnecten…

http://img186.imageshack.us/img186/7393/screenshot0035qp.jpg
http://img186.imageshack.us/img186/7743/screenshot0043vm.jpg

Download de (nieuwste) ipod software van de Apple site. Vervolgens kun je dan proberen (als de update software je ipod wel kan vinden) je ipod volledig te wissen en opnieuw de firmware erop te zetten.

Zie files op je g schijf (zoals in je screenshots) zien er niet gezond uit. Probeer dit eens, en laat weten wat het resultaat is.

hoe moet je de ipod volledig wissen dan en wat is firware erop te zetten? bedankt.

updaten heeft overigens geen ziun want mijn versie is al de 06-26 versie dus dat heeft geen zin/. is me ipod defect ofzo?

morgen lekker terug naar de winkel of koop een zire :x

lekker dan, k*t apple

niet boos worden :o :o :o

Heb je de software updater ook aan staan als je de ipod aansluit?

Download de nieuwste ipod software en druk dan op herstel. Ik denk dat je ipod nog niet geformatteerd is voor windows en xp kan het bestandssysteem van de mac niet standaard lezen.

heb ik zojuist geprobeerd en nu is dat chinese troep wel weg uit me g station en staat er gewoon contacts enzo maar als ik het aansluit kan itunes het nog steeds niet lezen

iTunes misschien nog een keer opnieuw opstarten.

maar heb je hem nou al eens hersteld met de ipod updater??

[quote:7f2c049000="orli123"]hallo

ik heb vanmiddag een nieuwe ipod gekocht en heb alle instreucties opgevolgd en kan toch niet mee overweg. de computer kan de nieuwe ‘‘hardware’’ niet detecten terwijl alles geinstalleerd is… nou lees ik op verschillende sites dat heel veel mensen problemen hadden met de ipod aan de computer te verbinden dus ik vroeg me af of iemand me misschien erop kon wijzen wat handig was…

voor 330 euro verwacht je minstens een goed werkend ding neem ik aan.

oh misschien ook handig om te weten ik gebruik gewoon windows maar weet niet of er ook een windows versie is van dit forum dus tja…
ik hoop dat iemand me kan helpen.
alvast bedankt.[/quote:7f2c049000]

Ik zou zeggen kijk hier eens… :wink:

[quote:b8f4d9d3c5="orli123"](...) en als ik eht aansluit dan zegt die iets over dat de usb poort sneller kan werken (...)][/quote:b8f4d9d3c5]

Deze mededeling duidt er in ieder geval op dat je computer beschikt over USB1. Afhankelijk van de leeftijd van je computer moet dit USB 1.0 of USB 1.1 zijn. Heb hier vaker gelezen over problemen daarmee. Heb nu zelf geen tijd om dit voor je op te zoeken, dus zoek zelf eventjes met de zoekfunctie op USB 1 in het iPod/iTunes. Veel succes!

USB 2 kaartje kopen makkert... en ehhhh... welke windows ? of wil ik gewoon nie lezen... 8)