Nieuwe iPod aanstaande dinsdag?!!

Mijn Apple-dealer verwacht dat volgende week op de WWDC (Apple's World Wide Developer Conference 2005) onder meer een nieuwe iPod aangekondigd zal worden. Om precies te zijn op dinsdag 7 juni, als - waarschijnlijk - Steve Jobs zijn "keynote" met plannen en aankondigingen bekend maakt. De ontwikkelingen op iPodgebied gaan snel. Wat krijgen we dinsdag te horen? Komt de Multi-media iPod met video-downloads? Iets anders?! Kom maar op!

bluetooth :innocent: GPS :innocent: RADIO :lol:

Bluetooth kan. Goed idee. GPS? Hoezo? Radio: denk ik niet, dat is niet geweldig nieuw. Waarom geen films downloaden en bekijken op je iPod?

Gps, dat is altijd wel handig, maar het is niet echt makkelijk om films te kijken op zo´n klein schermpje, dan moet er echt een pda scherm(kwa grootte) op komen

[quote:113147fec5="MacAanZee"]Om precies te zijn op dinsdag 7 juni, als - waarschijnlijk - Steve Jobs zijn "keynote" met plannen en aankondigingen bekend maakt. [/quote:113147fec5]

Steve houdt z’n Keynote de 6de (maandag)… :wink:

Ik denk ondersteuning voor video, misschien zelfs al via H.264... zou een mooie manier zijn om de schaalbaarheid door te drukken in de markt. Nog maar een kwestie van tijd voordat 99% van de mobieltjes het gaat ondersteunen.

Voor de rest verwacht ik niet echt veel vernieuwingen…

@ Moodjoo: Weet je dat zeker? M'n dealer dacht dinsdag. Ik denk zelf dat het schermpje niet te klein is voor het kijken van filmpjes. Je kunt op de iPod photo toch ook goed foto's kijken? Ik had 10 jaar geleden al een klein pocket -TV-tje ongeveer zo groot als de iPod (iets dikker) van Casio, met net zo'n klein schermpje. En daar kon je goed op kijken. Niet een hele avond natuurlijk. Maar korte films, programma's, nieuws MPEG's?

@ Juriaan: wat wil je met GPS op een iPod? Er een navigatiesysteem van maken? Dat zie ik niet gebeuren.

[quote:51d3dc9415="MacAanZee"]@ Moodjoo: Weet je dat zeker? M'n dealer dacht dinsdag.[/quote:51d3dc9415]

http://developer.apple.com/wwdc/schedule/monday_am.html

Vertel het ook maar aan de dealer… :stuck_out_tongue:

ipod met wireless verbinding zodat je ook itunes op afstand kan besturen en evt de airport express zo kan aansturen.

geen mogelijkheid tot bedienen van itunes/airport express op afstand is de tekortkoming van airport express imho.

Ik vind alles best, als het maar geen iPod mini is, want dan ga ik heel hard gillen. Heb er net één besteld, die nu onderweg is....

Of een iPod Micro - nog kleiner dan de Shuffle. Nee, dat lijkt me onzin. Maar ze moeten toch een beetje voor de dag komen? De 'gewone' iPod 20Gb van 309 euro gaat eruit. Dat is wel duidelijk. Daar moet iets anders voor komen, met ook een kleurenscherm. Is er niemand die ergens in de bizz al enigszins betrouwbare geruchten heeft gehoord.

Ik denk met digitale radio , er waren toch onderhandelingen met een firma? :?

Ja, maar ik dacht gelezen te hebben dat die al waren afgesprongen. Apple was ook bezig met onderhandelingen over een wereldwijd satellietnetwerk voor High Definition downloadable movies Ik zou heel graag TV-programma's downloaden (bijvoorbeeld het nieuws of een film) en dan ergens onderweg bekijken. Dat is heel wat spannender dan een 'gesproken boek'....! Er zit ook goeie handel in, want voor films zou je kunnen betalen net als nu voor muziek in de Music Store.

Zit de mogelijkheid om film af te spelen met een iPod dan niet eerder in het softwarematige dan in het hardwarematige ?

Steve Jobs is duidelijk geweest over video op de iPod. Die komt er niet. dat zijn de eerder gesproken eigen woorden van de man. Maar misschien via iTunes een speelfilm downloaden naar je ipod en dan met kabeltje op een TV bekijken?

Als jullie proberen te raden wat er komt dan ga ik gewoon lekker plezier beleven met mij 4e generatie iPod... :lol: :lol: :mrgreen:

[quote:7eb344725b="Erick Verlee"]Steve Jobs is duidelijk geweest over video op de iPod. Die komt er niet. dat zijn de eerder gesproken eigen woorden van de man. [/quote:7eb344725b]Steve heeft gezegd dat er nog geen markt voor zou zijn, omdat er nog geen goede legale distributiedienst was films, zoals iTunes dat voor muziek is.

Nu iTunes ook clips aanbied is die dienst er, en is een markt voor een iPod video, volgens de bedredenatie van ons aller Steve.

Opnamemogelijkheid voor podcasters.

iPod mini met kleurenscherm... :bigsmile:

krijgen we dan ook plaatjes van die ipod te zien??? maar bluetotth moet er cker op...