Nieuwe laptop accu lijkt niet veel beter

Beste,

Onlangs heb ik een nieuwe accu gekocht voor mijn macbook unibody 2008. Het werd toch wel eens tijd. Onlangs dat hij het toch nog wel 1.5 uur vol hield als ik geen gekke dingen deed, kon hij ook zo maar uitvallen bij 30%. Nu een nieuwe aangeschaft van Yanec.

Echter ben ik niet geheel tevreden. Hij houdt het weliswaar langer vol en is betrouwbaarder (in de zin van dat hij niet zomaar uitvalt), maar 2 tot 2.5 uur is nog steeds niet waar mijn oude laptop accu in zijn beginjaren op kon teren. Ook duurt het opladen aanzienlijk lang. Hij staat bijvoorbeeld nu op 75% en zegt dat het nog meer dan 1.5 uur duurt.

Ik vraag mij dus af of dit normaal is of dat er wat mis is met de accu? Ik snap dat het logisch is dat hij niet zo goed is als toen ik mijn laptop nieuw uit de doos haalde, maar kan dit aan iets te verwijten zijn anders dan de accu zelf? Dat de processor op deze leeftijd meer energie verbruikt ofzo? Ook had ik er al een ssd in gezet, dus daar zou het niet aan kunnen liggen.

Ben benieuwd, want twijfel nu om hem terug te sturen. Alvast bedankt!

Yanec heeft helaas niet echt het trackrecord van goede kwaliteit.
Veel van de accu’s die door hun gemaakt worden hebben verminderde capaciteit of andere problemen

Dit leek nog de beste van alle merken die nog beschikbaar waren. Vrij oud model ook, dus lijstje met kandidaten is vrij klein.

Of weet jij toevallig een goed alternatief?

Bekend om zijn spullen van betere kwaliteit:

https://www.ifixit.com/Info/ID-your-Mac

Graag hier verder…