Nieuwe Leica, RAW bestanden openen niet?!

Ik heb hetvolgende probleempje: bij het openen vanuit de Bridge in CS2 van een RAW file van mijn nieuwe Leica D-lux 2 verschijnt niet de RAW converter maar het programma Sleutelhanger toegang, met de vraag of ik het certificaat van het RAW bestand aan een sleutelhanger wil toevoegen?!? Heb de laatste RAW plugin gedownload, maar kom geen stap verder.....

Wie weet raad?

Staat de camera wel in de lijst van ondersteunde toestellen? En heb je het certificaat aan de sleutelhanger toegevoegd? Misschien moet dat juist eenmalig. Kweenie maar het is een poging waard.

Ja de camera wordt ondersteund, en wat ik ook aanklik, resultaten levert 't niet op. Wat is btw de bedoeling van die sleutelhanger toestand?

Het klinkt alsof ergens staat ingesteld dat die files met "sleutelhangertoegang" moeten worden geopend, wat natuurlijk niet klopt. Klik vanuit de Finder eens één keer op zo'n icoon en dan met Apple-i kijken wat er staat ingesteld bij "open met" stel hier het programma in waarmee je je files wilt openen en klik op "wijzig alles" probeer het nou nog een keer.

dacht eigenlijk dat jij voorgoed je neus vol had van digitale Leica’s na de vorige miskoop ?

Eagerbob, where would I be without you! Soms zijn problemen zo simpel op te lossen.... Omdat ik in de Bridge wel een preview van het RAW bestand kreeg, kwam deze oplossing niet bij me op. Inderdaad staat onder info 'openen met sleutelhangertoegang' waarom weet niemand maar als je dat verandert in CS is alles goed. Thanx!

Zal straks mijn eerste Raw Result posten…

Mijn eerste kennismaking met Leica digitaal resulteerde in mijn alias Leicafeind,
de D-lux 2 is van een andere orde: breedbeeldchip, groothoek-zoom en 8 megapixels
maken dit hebbeding met een bijzonder aantrekkelijk uiterlijk tot een waardige Leica.

[quote:71ab0e4b69="mekkie"] Mijn eerste kennismaking met Leica digitaal resulteerde in mijn alias Leicafeind,[/quote:71ab0e4b69] ik had die alias wel ooit gezien, maar altijd Freund gelezen. het was dus Feind.. [quote:71ab0e4b69="mekkie"] de D-lux 2 is van een andere orde: breedbeeldchip, groothoek-zoom en 8 megapixels maken dit hebbeding met een bijzonder aantrekkelijk uiterlijk tot een waardige Leica.[/quote:71ab0e4b69] ja, dat 16:9 is mooi, en die lens is vrij uniek, ware het niet dat er ook een versie van Panasonic is die verder identiek is en heel wat minder kost waarschijnlijk.

ja maar die Panasonis is niet half zo mooi qua diezain, en mijn Leica komt van Marktplaats voor nog niet de helft met nog 10 maanden garantie!

OK, goede deal dus. laat die foto's maar eens zien dan !

[img:a71641b5bc]http://i5.photobucket.com/albums/y170/leicafeind/Appie.jpg[/img:a71641b5bc]

ja, werkt goed, echte groothoek in combinatie met dat langwerpige formaat. bijzonder voor een digitale camera

en geen lichtafval en/of sterke vertekening....traagheid is de enige makke, maar dat hebben alle compactjes :-(

maar hey , tis een leica he