Nieuwe Mac aanschaffen.

Beste OMT'ers.

Ik zit al een tijdje op one more thing. Ben best wel een beetje Apple fan geworden. En heb nu een profiel aangemaakt. Het kan best dat ik de regels niet ken en iets verkeerd doe, dus alvast excuses daarvoor. Nou is mijn pc erg verouderd en erg traag. Ik zit er dus aan te denken als volgende desktop een Mac aan te schaffen. Ik ben volledig nieuw met de Mac en weet dus ook niet welke ik moet hebben. Ik doe voornamelijk tekstverwerking en een beetje surfen/muziek luisteren. Misschien eens een keertje videotje of foto'tje bewerken. Het hoeft niet persee handzaam te zijn. Ik zat zelf te denken aan de iMac 21,5 inch. Waar moet ik bij denken bij het aanschaffen van een Mac?
Ram etc?
Is het overstappen naar de Mac trouwens eenvoudig en zijn daar misschien bepaalde hulpmiddelen als boeken etc. voor.

Mvg

Je zou ook voor een macbook air/pro kunnen gaan die zijn ook zeker snel genoeg, en mobiliteit is ook handig! Of heb je behoefte aan een groot scherm?

Zo te zien heb je al een ipad dus dat overstappen komt wel goed, en misschien krijg je wel studenten korting wanneer je 14 bent dan kan zo 100,- euro schelen.

"Apple Store voor het Onderwijs

Speciale kortingen voor studenten, docenten en onderwijsinstellingen.

Onderwijskorting voor jou

Ik ben 18 jaar of ouder en student aan een universiteit, HBO of andere onderwijsinstelling."

Als je 14 bent, ben je scholier en geen student aan een universiteit, HBO of andere
onderwijsinstelling.

Ja bedankt.. Ik hoor vaak dat iMac + iPad de ideale combinatie is. Dat is ook gelijk de reden dat ik eigenlijk niet eens heb nagedacht over een MacBook. Een groot scherm is niet een Must. Als mobiliteit geen behoefte zou zijn is de iMac dan in het voordeel?