Nieuwe Mac mini aansluiten op een oudere monitor

Voor een kennis heb ik een nieuwe Mac mini gekocht, alleen heeft de mini alleen HDMI en USB-C voor aansluiten van een monitor. De monitor heeft een display poort (DVI-D en VGA, maar dat terzijde).
Via CoolBlue heb ik een verloopje bestelt van Display poort naar HDMI, maar dit werkt niet helaas.
Is er nog een andere manier om de monitor aan te sluiten, via USB-C wellicht of is het klaar met deze monitor?
Ik heb niet direct iets gevonden van USB-C naar Disply poort, maar wellicht heb ik er overheen gekeken.

HDMI naar DVI koppelstukje gebruiken

Jouw verloopstukje is eenrichtingsverkeer. Het gaat dus van DP naar HDMI, niet andersom.

@mcd44n geeft de juiste adapter aan. Er zijn ook USB-C naar DP kabels, maar ik heb daar persoonlijk geen goede ervaringen mee.

Bedankt voor de antwoorden.
Ik had wel gelezen dat het een richting was, maar het was niet voor mij direct duidelijk welke kant. Ik heb gebeld naar CoolBlue voor advies en dit zou moeten werken, dus helaas niet.
Ik ga voor de HDMI naar DVI-D kabel, morgen ochtend even bestellen.

De goedkoopste oplossing, en die werkt.

Kabel (HDMI naar DVI-D) binnen (beetje laat met deze reactie), aangesloten en alles werkt zoals het moet.
Bedankt voor jullie hulp en input :+1:

2 likes

Mooi Zo. veel plezier met je setje