nieuwe macbook 2,4 en oude macbook pro 2,4

hoi

ik heb nu een macbook pro van 2,4 maar ik ben met mijn fietske gevallen :stuck_out_tongue: en kapot :smiley: :frowning:
nu heb ik de keus om een nieuw model van macbook te nemen of een oud macbook pro model. maar beiden zijn
2,4 ghz , hebben 256 videokaart.

Wat is het eigenlijke performance verschil tussen deze 2 of is dit klein?

de specs zijn nieuwe macbook [code:1:618c216d97] 13-inch breedbeeldscherm Resolutie van 1280 x 800 pixels 2.4-GHz Intel Core 2 Duo 2GB MB 1066-MHz DDR3 SDRAM (twee SO-DIMM) 250 GB seriële ATA harde schijf, 5400 rpm 8x SuperDrive (double layer) NVIDIA GeForce 9400M met 256 MB gedeeld DDR3 SDRAM Multi-touch Trackpad Twee USB 2.0-poorten [/code:1:618c216d97]

‘oude macbook pro’

[code:1:618c216d97]
15,4-inch breedbeeldscherm
Resolutie van 1440 x 900 pixels
2.4-GHz Intel Core 2 Duo
2GB MB 667-MHz DDR2 SDRAM (twee SO-DIMM)
200 GB seriële ATA harde schijf, 5400 rpm
8x SuperDrive (double layer)
NVIDIA GeForce 8600M GT grafische processor met 256 MB SDRAM
Multi-touch Trackpad
Eén FireWire 400-poort, één firewire 800-poort en twee USB 2.0-poorten
[/code:1:618c216d97]

TIP

http://macdiscount.nl/index.php?option=com_p-offer&task=showauction&auctionid=93

eindprijs 1249 euro voor de “oude” macbook pro

das 250 euro goedkoper dan de nieuwe 2,4ghz alu macbook :wink:

Je moet alleen wachten tot dat die in de veiling komt , heb de mijne ook vandaar , super machine 8)

persoonlijk zou ik voor de oude pro kiezen, al is een pro oud, het is en blijft een goed ding

mijn gebruik ben ik nog vergeten: Het is vooral om veel te virutaliseren: Linux, windows server clients voor die server. ... Beetje photoshop.

Maar de bussen zijn van de nieuwe macbook 1066 en de ‘oude’ macbook pro zijn 667 zou je dit verschil voelen?
En wat zou het verschil zijn tussen de 2 grafische kaarten?

ik zou echt voor die oude pro gaan! vooral als je een beetje photoshop gebruikt. Ja, de spec. zijn wel het zelfde, maar het is en blijft een pro :apple:

[quote:a9cdf8f6bf="msjonathan"]mijn gebruik ben ik nog vergeten: Het is vooral om veel te virutaliseren: Linux, windows server clients voor die server. ... Beetje photoshop.

Maar de bussen zijn van de nieuwe macbook 1066 en de ‘oude’ macbook pro zijn 667 zou je dit verschil voelen?
En wat zou het verschil zijn tussen de 2 grafische kaarten?[/quote:a9cdf8f6bf]

Dat kan je allemaal doen op de oude macbook pro .
Voor photoshop zou ik de oude MBP zelfs aanraden
Virtualistie geen probleem , ik gebruik XP en ubuntu ook virtueel op mijn mbp , je moet gewoon genoeg ram insteken
Dat is bij de gewone alu macbook ook zo
Met de grafische kaart zit het ook goed, de MBP heeft een aparte terwijl de gewone macbook die moest delen

Ik zou zegge: “Koop de oude MBP”
Dan heb een groter scherm, mat scherm , firewire(800) , enz

[quote:ced65eeb1b="Soulshaker"]Ik zou zegge: "Koop de oude MBP" Dan heb een groter scherm, mat scherm , firewire(800) , enz[/quote:ced65eeb1b]

Dat is wat ik heb gedaan. :smiley:

Maare, waarom geen nieuwe MacBook Pro (aluminium)? Is toch nóg beter? Kun je beter gelijk voor iets goeds gaan, toch?

Sommige mensen hebben net die paar honderd eurie niet in een oude sok klaarliggen om even te gebruiken klaas4.. scheelt toch nog een redelijk bedrag en als je dat niet hebt vind ik de "oude" MBP de beste keus, is en blijft toch een pro..

Renko

[quote:4266608797="boriskiss"]ik zou echt voor die oude pro gaan! vooral als je een beetje photoshop gebruikt. Ja, de spec. zijn wel het zelfde, maar het is en blijft een pro :apple:[/quote:4266608797] Sorry maar op de MacBook met die specs gaat Photoshop ook prima hoor, het enige voordeel dat je er uit zou kunnen halen is het grotere scherm. Ik neem nl niet aan dat de TS Photoshop bestanden van meer dan pak-em-beet 10Gb gaat gebruiken?