Nieuwe MacBook Air gekocht. Aantal vragen.

Dag allemaal,

Afgelopen zaterdag heb, ook ik, een MBA 13". Werkt veel sneller dan ik had verwacht! Ook een fantastische batterijduur! Natuurlijk niet de daadwerkelijke 12 uur die Apple claimt, maar een uur of 10 gaat de batterij zeker mee! Was wel bang dat ik ook WIFI problemen zou hebben, maar daar heb ik gelukkig geen last van. In de Apple store waren ze er niet eens bekend mee. De medewerker zij dat hij het nog niet gehoord had. Onzin natuurlijk.

Heb echter wel twee punten ontdekt waar ik vragen over heb. Namelijk als ik een film zit te kijken, of tv via uitzending gemist, dan heb ik soms dat het volume automatisch zachter wordt. Terwijl het volume in procenten niet omlaag gaat. Maar het klinkt wel voor even wat zachter. Ik dacht eerst dat het aan de opnames lag, maar heb het bij een aantal fragmenten al ontdekt. Weet niet of iemand hier bekend mee is?

Daarnaast sluit de onderkant niet helemaal goed aan. Zie de foto. Heeft iedereen dit, of zit bij mij een schroefje o.i.d. los Dit is ook alleen het geval op het punt waar je het scherm opent.

Ten slotte nog een vraag. Ik heb nu Garageband en Imovie op mijn mac staan (standaard), maar zou ik deze programma’s kunnen verwijderen, en eventueel in de toekomst kunnen installeren? Ik gebruik ze nu niet, maar eventueel in de toekomst, en heb geen zin om er dan voor de betalen. Ook dit wisten ze niet in de apple store?

Alvast bedankt!

Garageband en Imovie kun je na verwijderen opnieuw installeren, deze blijven zichtbaar in de App Store bij je aankopen.
Wat betreft je problemen, ik heb ze niet op mijn MBA.

Terugbrengen en een nieuwe vragen. Heb je recht op binnen 14 dagen. Geen reparatie accepteren.

Dus als ik het goed begrijp, hoort de onderkant gewoon naadloos aan te sluiten op de bovenkant?

Verwar je de rechten nu niet met de wet kopen op afstand?
Ophalen in de winkel gelden andere regels hoor.

Nee, ik heb dit nog naar gevraagd in de winkel. Binnen twee weken kan je de producten terugbrengen, en eventueel je geld terugkrijgen of een vervangend exemplaar krijgen.

Dit is gewoon dead on arrival. Zullen ze niet moeilijk om doen.

De foto is heel wazig, ik weet niet eens wat ik moet zien, of ligt dat aan mij!

Verder is dat puntje van volume mij ook opgevallen!

Wat ga jij daar mee doen?

Zie deze foto. Het valt ook wel mee, het is ongeveer een halve mm. Maar vroeg me af of iedereen dit heeft, of dat het gewoon slechte afwerking is van dit model. Ik heb er ook geen last van, maar ziet er alleen niet zo mooi uit als op de fotos van Apple. Ik weet nog niet wat ik er mee ga doen. Kan wel een nieuwe halen bij de apple store, maar ben bang dat die ook wel weer wat heeft. Het volume heeft geen verschil als ik muziek aan heb (Itunes/ Spotify).

Dat is wat mij betreft echt een foute instelling. Je hebt net een smak neergelegd voor een product. Dan mag je verwachten dat het product naar behoren werkt en oogt. Ik zou het hier zeker niet bij laten zitten.

Op dit forum zijn meer mensen die last hebben van het volume probleem. Zie onderstaande link:

https://discussions.apple.com/thread/5120972?start=30&tstart=0

Zeker mee terug gaan…

Bij nieuwe mba sluit alles gelukkig goed af

Nee, dit is geen recht. Het kan best zijn dat de winkel waar jij het gevraagd hebt zo vriendelijk is dit te doen. Maar dat maakt het nog geen recht.

Als je iets in de winkel koopt wat niet goed is moet de verkoper zorgen dat je wel een werkend exemplaar krijgt, binnen een redelijke tijd. De verkoper kiest of hij repareert of vervangt.

Bron consuwijzer