Nieuwe Macbook Pro... met deuk!?

Om te beginnen ben ik hartstikke blij met mijn nieuwe MacBook, aangekocht op ebay in UK. De doos was nog volledig geseald en is nooit eerder open gemaakt.

Nadat ik de laptop uit de doos had gehaald blijkt er nu onder op de case een deuk te zitten. Echter zijn dit altijd lastige dingen want kan niet bewijzen dat het niet mijn schuld is.

Kan iemand mij hierin advies geven wat ik hieraan kan doen? Ik heb wel AppleCare maar vraag me af of dit hieronder valt.

Altijd laten bekijken door een APR. Vaak is het in je hoofd vervelender en lastiger uit te leggen dan het in werkelijkheid is. Het is toch niet zo dat je aan moet tonen dat het niet jouw fout is?

Als hij zo uit de doos is gekomen lijkt me dat Apple wel coulant is. Het enige punt is: hoe lang geleden is de computer gekocht? Dat kan je nagaan door te kijken wanneer de Apple Care verloopt (3 jaar na aankoopdatum). Als hij nog maar twee weken oud is (bij wijze van) dan kan je er mee terug en zeggen dat het komt na het openen. Als hij al 6 maanden in de doos heeft gelegen is het wat moeilijker te bewijzen. Je kan dan altijd nog je rekening laten zien dat je het van eBay hebt gekocht natuurlijk maar ja.....lastig. Als ik jou was zou ik even naar de APR gaan en kijken wat zij zeggen.

Apple Nederland zal je hierbij niet helpen vrees ik... Via eBay aangekocht, dan moet je je richten tot de verkopende partij. Ik heb in al die jaren dat ik Mac's verkocht nog nooit een Mac verkocht met een deuk erin. Dus lijkt het me dat je een 2e hands machine hebt gekocht. Seal-apparaten zijn niet zo lastig om daaraan te komen. Was het zegel op het papieren tasje waar de machine in zat nog intact?

AppleCare dekt nooit cosmetische schade. Dit is 'consumer damage'. Forget it! Neem contact op met de verkoper in eBay. Maar eerlijk gezegd vrees ik dat je hiermee moet leren leven. Een bottomcase kost een over de honderd euro, eerder richting de tweehonderd als ik me niet vergis.

[quote]Via eBay aangekocht, dan moet je je richten tot de verkopende partij.[/quote]
Qua garantie moet je altijd aankloppen bij de verkopende partij :)

Ik kan met 99% zekerheid zeggen dat het hier niet gaat om een refurbished of tweedehands exemplaar. zegels, verpakking e.d. alles is spik splinter nieuw en heb voor de rest geen beschadigingen gevonden.

Hier nog wat foto's, in de verpakking op exact dezelfde plaats van de schade lijkt iets verkant er tegenaan te hebben gezeten. (overigens niets van te zien in de buitenste verpakking)

http://gallery.me.com/bruinsmareclame#100016&bgcolor=black&view=grid

Het lijkt wellicht niet zo heftig maar betaal hoop geld hiervoor maar dat begrijpt eenieder wel.

Het lijkt inderdaad niet zo heftig, maar de behuizing van een splinternieuwe MBP hoort gewoon in topconditie te zijn. Voor de hard- en software binnenin geldt natuurlijk hetzelfde. :wink:

[quote=cailin coilleach url=http://www.onemorething.nl/community/topic/nieuwe-macbook-pro-met-deuk#post-2018398 time=1280766675][quote]Via eBay aangekocht, dan moet je je richten tot de verkopende partij.[/quote]
Qua garantie moet je altijd aankloppen bij de verkopende partij :)[/quote]
Nee hoor. Het maakt niet uit waar je een Mac koopt, je kan bij alle Apple Service providers terecht. Met AppleCare kan je sowieso direct bij Apple aankloppen.

Ik heb een iMac gehad die met krassen in de glasplaat uit de doos kwam. Gewoon retour gezonden naar Apple.

Ja de behuizing van een splinternieuwe laptop [i]hoort[/i] in orde te zijn. Maar dat [i]is[/i] hij in dit geval niet. Bel Apple maar even. Een reseller kan niks voor je doen als het om garantie gaat, dit moet je rechtstreeks met Apple regelen.

Zojuist met Apple NL gebeld en inderdaad zoals verwacht doen zij hier niets aan, ondanks de AppleCare. Ben doorverwezen naar de verkopende partij om deze te ruilen tegen een 'deugdelijk' apparaat.

Inmiddels mail contact gehad met verkopende partij over eBay (wel powerseller in UK) en ben benieuwd of hier ook wat aan gedaan word. Echter denk ik dat dit op een teleurstelling uit draait.

<herhaling>
Je sluit een koop met de verkoper, niet met apple.
www.consuwijzer.nl
</herhaling>

Gelukkig had je dit zelf al door, maar enkele reageerders niet ;)

[quote=R-Flow url=http://www.onemorething.nl/community/topic/nieuwe-macbook-pro-met-deuk#post-2018565 time=1280790590][quote=cailin coilleach url=http://www.onemorething.nl/community/topic/nieuwe-macbook-pro-met-deuk#post-2018398 time=1280766675][quote]Via eBay aangekocht, dan moet je je richten tot de verkopende partij.[/quote]
Qua garantie moet je altijd aankloppen bij de verkopende partij :)[/quote]
Nee hoor. Het maakt niet uit waar je een Mac koopt, je kan bij alle Apple Service providers terecht. Met AppleCare kan je sowieso direct bij Apple aankloppen.
Ik heb een iMac gehad die met krassen in de glasplaat uit de doos kwam. Gewoon retour gezonden naar Apple.[/quote]
En bij wie had je die iMac gekocht?

Je kunt eventueel op zoek gaan naar iemand die kan uitdeuken zonder spuiten. (dat is een term die in de autobranche gebruikt word om een deuk in een auto te verwijderen zonder dat de auto gespoten hoeft te worden).
Ze lijmen dan een zuignapje op de deuk en trekken dan de deuk er uit.

Dit zal niet meer dan 50€ kosten denk ik.

Succes