Nieuwe MBP start automatisch op na inpluggen stroom

Hi allen,

Sinds enkele maanden ben ik trotse bezitter van de nieuwste MBP en ook nieuw in Sierra, mijn vorige MBP kwam uit 2009 en kon de update naar Sierra niet aan. Tot mijn verbazing merk ik dat wanneer ik de power plug insteek de MBP automatisch opstart, ik wil dit niet. Na wat googlen denk je het resultaat te hebben gevonden: ‘Bij systeemvoorkeuren > energie stand > Start automatisch op na stroomstoring.’ Echter deze functie heb ik niet in mijn energie stand.

What to do, erg annoying dit?

dan denk ik dat je met het Terminal commando “pmset -g” (zonder quotes) aan de gang moet.
daar staat een instelling bij met de naam “acwake”
wat is daarvan de waarde ??

Waarom zet je je MBP eigenlijk uit? Klep dicht slapen, klep open werken. Geen opstarttijd.

Zo is dat. Niet moeilijker maken als het Mackelijk kan:

Dit is ontworpen gedrag.

@r.heijma en @Hansi2124, leuk jullie antwoorden, maar dit beantwoord mijn vraag niet. Ik wil soms mijn mac gewoon helemaal uit hebben. Gebruik de sluimer vaak zat, maar mij geeft het een goed gevoel dat hij zo nu en dan ook echt uit is.

@fred44nl: zal eens koekeloeren maar gezien de reactie van Q-collective blijkt dit dus gewoon geprogrammeerd gedrag van Apple te zijn…

Het antwoord is dan toch simpel: laat de klep dicht als je 'm op uit in de lader wilt hebben. Want waarom zou een laptop die uit staat wel de klep open hebben?