Nieuwe multimedia apparatuur.

Beste mensen,

ik kon het volgende niet zo 1/2/3 vinden met de zoekfunctie dus daarom maar een apart draadje aangemaakt.

Na de zomervakantie zal ik beginnen aan een nieuwe studie waardoor ik op kamers ga. Ik heb besloten om een laptop aan te schaffen omdat de mobiliteit van een laptop wel erg handig is bij colleges bijvoorbeeld. Mijn keuze is gevallen op een 15" Macbook pro omdat ik toch wel erg gecharmeerd ben van Apple producten. Omdat ik af en toe ook nog eens een game speel wil ik gebruik maken van bootcamp op de macbook.

Omdat er op m’n nieuwe kamer waarschijnlijk geen ruimte is voor mijn (huidige) TV ben ik ook van plan een LCD tv te kopen, waarschijnlijk een philips 32PFL7404 (Full HD en met een slot voor de ziggo module wat weer extra kabels en apparaten scheelt). Deze TV wil ik gebruiken als extern scherm voor mijn laptop, met gamen is 15" namelijk wel erg klein. Ik heb al gelezen welke kabels ik hiervoor nodig heb. Op mijn nieuwe kamer wil ik niet meer te veel apparatuur neerzetten omdat de kamer niet als te groot zal zijn, met andere woorden mijn home cinema sets zal geen plek meer krijgen op de nieuwe kamer. DVD’s kijken kan gewoon dan gewoon op het extern scherm, alleen voor het geluid moet ik dus nog een oplossing vinden.

daarom is mijn vraag;

welk geluidssysteem raden jullie mij aan om als luidsprekers voor mijn Macbook te gebruiken bij het beluisteren van muziek en wat kan dienen als dolby surround systeem bij bij het bekijken van films op het LCD scherm? Is er een mogelijkheid hier niet steeds alle kabels te hoeven verwisselen etc?

hopelijk is er voor het begin van het schooljaar een Macbook pro die blue-ray ondersteund

Brm-G

Wat is je budget ? En wil je echt een surround set, of voldoet een 2.1 set ook ? Overigens denk ik dat blu-ray voorlopig niet wordt ondersteund op de mac, gezien de uitspraken van Steve.

Er is van alles te koop Voor je Macbook, persoonlijk vind ik het wel makkelijk dat de speakers ook mobiel zijn.

[img:5252b60e1b]http://www.lacie.com/imgstore/product_overview/Speakers_Laptop-side.jpg[/img:5252b60e1b]
http://www.lacie.com/nl/products/range.htm?id=10059
Voor dolby surround systeem zou ik kijken bij Mac media center voor aan de tv,

de speakers hoeven niet mobiel te zijn. Een leuk 2.1 setje is voldoende, denk dat er namelijk niet meer zo;n groot budget overblijf na een macbook en lcd te hebben aangeschaft. Maar hoe zit het met de kabels; als ik bijvoorbeeld aan het gamen ben of een film kijk op het externe scherm loopt het geluid dan nog gewoon via de speakers die aan zijn gesloten op de macbook of via de tv?