Nieuwe Naam iMac ?

Hallo !

Ik zat zo even te denken en ik kwam tot de conclusie dat er iets niet klopt bij de naamgeving van de mac’s vandaag:

De Laptops
Normaal Model : Macbook
Duurder Model : Macbook Pro
[i:4e926d2ed6](tot hier klopt het nog !)[/i:4e926d2ed6]

De Desktops:

Normale Modellen : Mac Mini en iMac[/u:4e926d2ed6]
Duurder Model : Mac Pro

Zou het niet kunnen dat ze de Mac MIni en d iMac dumpen en met iets totaal nieuws komen (hopelijk wel in het iMac concept) met de flitsende naam:

Mac

Dan zou allest toch wel kloppen
en de naam iMac gaat toch al een tijdje mee…

En waarom zou die naamgeving moeten kloppen in godsnaam?

Vertel jij mij maar eens wat vetter is dan een iMac!

it was just an idea

Leuke theorie, ben 'm ook al tegengekomen in [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=86578]dit topic[/url], geloof ik. In elk geval gaat dat over de iMac / nieuw design / nieuwe naamgeving...

[quote:a2ae64b00f]en de naam iMac gaat toch al een tijdje mee...[/quote:a2ae64b00f] Des te beter, hoe langer een naam mee gaat, hoe groter de naam bekendheid. Een product verandert soms van uiterlijk of specificaties, maar een goed product verandert zelden van naam. En de waarom de naam Mac? Apple maakt computers met de naam Mac (MacBook, Mac Mini, ...) dus zullen ze nooit een Mac gewoon Mac noemen.

Nou ja als de 17" eruit gaat en de 20'' en 24'' overblijven dan krijgen we de Mac en de Big Mac. :wink:

dat ze de naam iMac gaan veranderen Ok, maar ik denk niet dat de mac mini dan wag gedaan word, he is toch de 'budget computer' van apple die je zou kunnen kopen ipv bv een oude windows toren en je toch nog je oude scherm/toetsenbord/muis kan gebruiken

iMac is een brand waar veel mensen mee bekend zijn. De iMac begon de i-prefix hype waar Apple beroemd mee is geworden. Bovendien wordt Mac gebruikt om elke Macintosh computer aan te duiden, dat zou dus tot verwarring leiden.

“Ik heb een Mac!”

“Oh leuk, welke?”

“De Mac!”

“Ja, maar welke?”

“Gewoon, de Mac!”

Iets in die trend. iMac zal voorlopig gewoon zo blijven heten.

Een budget-computer voor 619 euro? Da's voor genoeg mensen geen budget-computer meer hoor. Zeker als je bedenkt dat je nog een scherm, toetsenbord en muis erbij moet hebben. Dat ding is bedoeld voor switchers, maar schijnt vooral gekocht te worden door Mac gebruikers als tweede machine. En ik snap het ook wel. Stel ik ben Windowsgebruiker en m'n PC houdt er mee op. Ik kan een complete computer kopen (zeg een Pentium 4 etc, incl 17" scherm), of een Mac mini voor hetzelfde geld. Dan ga ik voor het bekende en laat ik de Mac mini dus links liggen...

Budget - computer voor 619 ? Das inderdaad niet niks hoor.. "Dell" valt onder de noemer "budget-computer"...Misschien dat Apple misschien eens werk moet maken van een "budget-computer"..

ik zie dat je ook van Belgie bent,dus misschien komt volgend verhaal je bekend voor:

misschien herrinner je je nog wel het zinnetje “Ethias,de nieuwe naam van OMOB”
OMOB was één van de bekendste verzekeringagentschappen in Belgie,ze stonden niet op de rand van faillissement ofzo,maar toch besluiten ze van naam te veranderen,die nieuwe naam is Ethias.Vervolgens maken ze van die reclamespotjes met vervelende muziekjes voor op de radio en tv,met op het einde het zinnetje “Ethias,de nieuwe naam van OMOB”,dat zinnetje hebben ze meer dan een jaar gebruikt.Mensen van de “oude garde”,zoals het bij ons gezegd wordt,gebruiken nu nog altijd OMOB.

bij een naamsverandering van de iMac zou dit ongeveer hetzelfde verlopen.De naam imac is een “gevestigd iets” dat ondetrussen bijna iedereen kent en waar bijna iedereen van weet wat het is.Die naam veranderen zou mijns inziens een grote misstap zijn van Apple.

grts,
Tommy

[quote:b79afe2e4b="Macmortsel"]Misschien dat Apple misschien eens werk moet maken van een "budget-computer"..[/quote:b79afe2e4b] Daar valt geen droog brood mee te verdienen, dus weinig kans dat Apple met zoiets komt.

in Apple termen is de Mac Mini toch een budget-computer,of zo is mij toch altijd verteld.Akkord,ten opzichte van de normale "PC's" die we zo kennen.Maar als je rekening gaat houden met Pc's van A-merken(Dell,Hp,etc etc) komt de prijs toch redelijk goed overeen(als het al niet minder is) met die van hun instapmodellen.

[quote:295487903e="karelcortes"]...met de flitsende naam:

[size=18:295487903e][size=18] [color=black:295487903e] Ma[/size:295487903e]c[/color:295487903e][/size]

[/quote:295487903e]
Wat is zo flitsend aan al die HTML code?
Lees je eigen postings eigenlijk niet? Je kunt ze gewoon verbeteren…

Niet zoveel denken Karel. Ik weet het is vakantie en het is slecht weer, maar voor het denken worden andere mensen betaald...

Wie zegt dat Apple die naam gaat veranderen ?

Wat voor Mac heb jij? Nou, ik heb een [i:89ab7b936d]Size 18 Mac ©®™[/i:89ab7b936d]

Wouw!

Toch is het niet zo'n raar idee. Iedereen schreeuwde ook moord en brand toen Apple de Powerbook en de Powermac van naam ging veranderen. Was ook een ingeburgerde naam en toch moest het per se anders. Nu ja, ik geloof niet dat ze de iMac gaan trashen, maar je weet het maar nooit bij Apple!

[quote:9c998d374e="Ben271185"][quote:9c998d374e]en de naam iMac gaat toch al een tijdje mee...[/quote:9c998d374e] Des te beter, hoe langer een naam mee gaat, hoe groter de naam bekendheid. Een product verandert soms van uiterlijk of specificaties, maar een goed product verandert zelden van naam. [/quote:9c998d374e]

tsja, de iBook werd toch echt MacBook. en de Powerbook MacBook Pro. op zich heeft hij een punt: het zou best kunnen dat ze de naam iMac eruit doen.