nieuwe/oude iphone

hallo,

ik ben een student met een niet zo groot budget, maar wil wel graag een iphone hebben…
is een iphone 4S nog snel ? en draait deze IOS7 vloeiend. een iPhone 4 niet heb ik gelezen. ik bezit momenteel een samsung galaxy SII plus.
of zou ik beter voor een 2e handse iPhone 5 gaan ?

sorry voor evt spelfouten heb dyslexie

hoop spoedig van jullie te horen

iPhone 4S draait volgens mij prima op iOS 7. Gisteren gebruikt, en merk niet veel snelheidsverschil met de 5 die ik zelf heb.

Iphone 4s Is stukken sneller dan een 4, een 4 is al traag met iOS 6 een 4s draaide dat bijna even snel als een 5, verder heb ik zelf een iPad 2 die de zelfde A5 processor heeft als de iPhone 4s en hij is nog steeds snel met iOS 7 er op. Een iPhone 4s Heeft ook meer functies op vlak van software dan een 4 : siri, panorama, …
Dus kopen die 4S.

De iPhone 4 draait uitstekend op iOS 7, kan ik uit ervaring melden.

Siri is alleen in Engels, dus je mag zelf bepalen of je daar wat aan hebt (ik heb het op de iPad nog NOOIT gebruikt).
Panorama-foto’s kun je met 3000 verschillende apps ook op de iPhone 4 maken.

Ja, de 4S is sneller, maar de 4 is zeker niet traag. Ook met iOS 7 niet.

Niet? Dan moet ik die van m’n moeder toch maar eens updaten. Ik had wat reviews gekeken en daar was de suggestie:

• Zitten er wat essentiele functies in iOS 7 die je nodig hebt? Updaten.
  • Is dat niet het geval? Niet updaten.

En terug kan niet…

Terug kan inderdaad absoluut niet meer.

Maar ik ben er blij mee.

De control-centers werken vloeiend, batterijduur is (nog steeds) uitstekend.
Ik ben nog geen enkele bug tegen gekomen, en ik vind het echt niet langzamer dan iOS 6.
Ik vind de heldere opbouw lekker, en ben zeer snel helemaal eigen in iOS 7.

Ik snap ook niet echt hoe mensen erbij komen dat iOS7 niet goed zou werken op een iPhone 4. Op de mijne werkt het uitstekend, niet merkbaar langzamer geworden. Persoonlijk ben ik erg in mijn nopjes met deze gratis (!) update die mijn 4 weer helemaal bij te tijd heeft gebracht.

En nee, ik ben geen fanboy. Nooit geweest.

En de transparantie? Hoe is dat op de iPhone 4? Is dat niet erg lelijk omdat het in de buurt van zwart ligt?

Is dat op een 4S anders dan?

Vreemd. Ik heb vast een fimpje gekeken wat over de beta ging ofzo. Daar was het haast niet transparant.

Bij mij werkt het ook prima op m’n iPhone 4, en m’n batterijduur is er zelfs flink op vooruit gegaan (maar die was onder os6 ook wel flink van slag, liep soms binnen 3 uur leeg zonder dat ik het ding aanraakte… )

siri is wel echt heel handig bijv. als je in je auto (als je die hebt)zit en je moet een berichtje sturen is siri wel heel handig, en engels is niet zo moeilijk toch? en de iphone 5 past meestal net niet in je zak maar is net iets sneller. dus als ik jou was zou ik de 4s doen van marktplaats ofzo.

Op mijn 4S loopt het als een zonnetjes heb niks te klagen over iOS 7 erop. Komt denk ik ook wel omdat het een Dual core is :D.

@KarelWillem,

Die van jou blurred de icoontjes niet als er over heen komt dat gebeurt wel weer bij de 4S.

Cool. Ik ga gauw een 4S halen. :slight_smile:

[quote=samsalabam123 url=http://www.onemorething.nl/community/topic/nieuweoude-iphone/#post-2603160 time=1380621695]siri is wel echt heel handig bijv. als je in je auto (als je die hebt) zit en je moet een berichtje sturen…[/quote]Dat berichtje wacht wel even tot ik ergens stil sta.

Bovendien stuur ik dan een Engelstalig berichtje aan mijn kennissen?

Ja Engels talig…

Ik denk niet dat mijn moeder of mijn schoonvader, om maar wat te noemen, daar erg blij van zullen worden. :wink:

Nee, dat denk ik ook niet helaas… Je kan het wel aanpassen maar dan maakt hij/zij(Siri) toch er iets engels van.

hmm ja maar bellen kan wel goed

De 4S heeft een veel beter bereik, betere antenne dan de 4. Als je die laatste verkeerd vasthoud heb je geen contact. Dat probleem is bij de 4S opgelost.

[quote=Haike url=http://www.onemorething.nl/community/topic/nieuweoude-iphone/#post-2603358 time=1380646444]De 4S heeft een veel beter bereik, betere antenne dan de 4…[/quote]Nee. Alleen die ‘death grip’ is in de 4S opgelost.

Er is verder echter niets sterker of beter.

Overigens heb ik er nog nooit last van gehad.
Maar misschien houd ik mijn telefoon wel héél raar vast. :slight_smile: