Nieuwe Powerbook na dag 1 al kapot! !!!!!!!

Ik heb vrijdag me nieuwe 12 inch powerbook opgehaald bij de dealer. Tijdens het 'inrichten' van me computer valt het scherm ineens uit. Niets aan de hand, accu dr uit ene opnieuw opstarten. Tot de 3 de keer! hij doet nu echt niets meer! De harde schijf en superdrive starten wel op! Maar het scherm doet helemaal niets, ene ik hoor ook geen opstartgeluid! rara wat is dit?

ik denk dat je maandag naar je dealer moet, kunnen kapotte contacten / kabels zijn.

garantie geval

succes ermee

Dat is misschien wel een goede reden om met je Powerbook terug te gaan naar de dealer ? Heb ik goed gegokt ? :)

Viel alleen het scherm de eerste keer, of de gehele computer? Terug ermee in ieder geval, maar dat zul je vast zelf ook wel van plan zijn...!

Gauw een nieuwe halen. Maak duidelijk dat je van een computer verwacht dat die het doet. Uitzoeken waar het aan ligt? Prima, maar niet met jouw machine.

Dit is geen standaard procedure, ze zullen 'm willen onderzoeken en repareren, maar daar moet je niet mee accoord gaan vind ik (en velen met mij).

Aiko: Alleen het scherm viel uit, de computer draaide wel gewoon. Heb nog ff op de geluidknop gedrukt, maar dr kwam ook geen geluid uit! :S

haha precies, ga dr morgen meteen mee heen!
2000 euro ene na 1 dag kapot!

Goed advies van Deskman. Een compleet andere machine vragen.

Ahum, mag je op zich nog blij zijn.
Kent men je gezicht / naam nog daar waar je het gekocht had en zit deze nog vers in het geheugen, zullen ze vast niet zo moeilijk doen. Voor hetzelfde geld overkwam het je pas over een ongedefinieerd aantal maanden. Dat lijkt mij een stuk lulliger…

Nieuwe machine vragen, onmiddellijk! Ik heb ook zoiets gehad en teveel tijd moeten doorbrengen bij de TD van de leverancier om uiteindelijk toch een nieuwe pobo te krijgen. Dit soort gezeur moet je niet hebben.

als je hem binnen een week terugbrengt moet je een nieuwe krijgen.. en dus niet je weg laten sturen met dat ze hem zullen repareren..

succes!

Oh heeft apple dat in de voorwaarden staan? Dat indien een computer binnen een week een hardware defect heeft, vervangen wordt?

[quote:594a01787e="maarten20"]Oh heeft apple dat in de voorwaarden staan? Dat indien een computer binnen een week een hardware defect heeft, vervangen wordt?[/quote:594a01787e]

als je hem bij de applestore gekocht hebt wel iig,…
en als je naar de apple helpdesk belt dan zullen
ze waarschijnlijk precies hetzelfde zeggen.

[quote:33dc20998b="HS-L"][quote:33dc20998b="maarten20"]Oh heeft apple dat in de voorwaarden staan? Dat indien een computer binnen een week een hardware defect heeft, vervangen wordt?[/quote:33dc20998b]

als je hem bij de applestore gekocht hebt wel iig,…
en als je naar de apple helpdesk belt dan zullen
ze waarschijnlijk precies hetzelfde zeggen.[/quote:33dc20998b]

heb de voorwaarde ff doorgelezen. apple heeft
het daar niet over, maar apple heeft wel in de
voorwaarden staan dat de koop binnen 10 dagen
ontbonden kan worden. misschien dat ze daarom
wel een nieuwe computer geven!

Maak niet dezelfde fout als de meeste consumenten maken!!!!!

Als je het apparaat direct bij Apple hebt gekocht heb je met Apple te maken. Immers, dan zijn jij en Apple de twee partijen die een overeenkomst tot koop hebben afgesloten.

Als jij een laptop koopt bij een dealer heb jij een koop met die dealer gesloten en met NIEMAND ANDERS!!! Laat je dus NIET afschepen met lulverhalen over wat Apple er wel of niet van vind, of dat zij afhankelijk zijn van Apple. Dat is HUN probleem! Als zij iets willen verhalen op Apple is dat hun zaak, niet de jouwe. Je hebt dus ook geen ruk te maken met leveringsvoorwaarden of garantie van Apple. Je hebt te maken met de Dealer die jou bij WET verplicht is TWEE jaar garantie te verlenen.

Jij hebt gewoon in alle redelijkheid recht op een vervangend exemplaar.

[quote:ba7e104cdb="Zaphod_B"]Maak niet dezelfde fout als de meeste consumenten maken!!!!!

Als je het apparaat direct bij Apple hebt gekocht heb je met Apple te maken. Immers, dan zijn jij en Apple de twee partijen die een overeenkomst tot koop hebben afgesloten.

Als jij een laptop koopt bij een dealer heb jij een koop met die dealer gesloten en met NIEMAND ANDERS!!! Laat je dus NIET afschepen met lulverhalen over wat Apple er wel of niet van vind, of dat zij afhankelijk zijn van Apple. Dat is HUN probleem! Als zij iets willen verhalen op Apple is dat hun zaak, niet de jouwe. Je hebt dus ook geen ruk te maken met leveringsvoorwaarden of garantie van Apple. Je hebt te maken met de Dealer die jou bij WET verplicht is TWEE jaar garantie te verlenen.

Jij hebt gewoon in alle redelijkheid recht op een vervangend exemplaar.[/quote:ba7e104cdb]

Ik heb me PowerBook bij een dealer gekocht! Ene daar sta ik morgenvroeg om half 9 op de stoep,
ene ze zorgen maar dat ik een nieuwe meekrijg!

Zorg ervoor dat je alles netjes bijhoud? Neem ook gewoon alles mee wat er bij zat. Dus vergeen niet thuis de opstartCD of een kabeltje. Gewoon in de doos: alstublieft.

Misschien ook handig om mee te nemen: een papiertje met de notitie [i:d1df4233b3]http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=19433[/i:d1df4233b3] :stuck_out_tongue:

Sterkte ermee; 't is een rotklus.

Lees misschien ook dit nog even door http://www.rima-nh.nl/sr/consumentenrecht.htm

(hee, die link heb ik van de weer al eerder gepost…)

Ik heb het eens met een iMac gehad, binnen 1 dag video problemen. De iMac was via een lokale pc automatiseerder besteld. Er is van Apple iemand gekomen en die heeft het DOA (Dead On Arrival) verklaard en een nieuwe toegestuurd.

Een nieuwe vragen. Indien nodig EISEN!!!

[quote:bf36623e2c="Deskman"]Zorg ervoor dat je alles netjes bijhoud? Neem ook gewoon alles mee wat er bij zat. Dus vergeen niet thuis de opstartCD of een kabeltje. Gewoon in de doos: alstublieft.

Misschien ook handig om mee te nemen: een papiertje met de notitie [i:bf36623e2c]http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=19433[/i:bf36623e2c] :stuck_out_tongue:

Sterkte ermee; 't is een rotklus.

Lees misschien ook dit nog even door http://www.rima-nh.nl/sr/consumentenrecht.htm

(hee, die link heb ik van de weer al eerder gepost…)[/quote:bf36623e2c]

haha heb ik aan gedacht! heb foto’s gemaakt van de doos met
inhoud! incl een foto van t serienummer van de PowerBook.
Een rotklus? Nee hoor! Fuck with me and i’ll fuck you ten times
harder! Als ik een computer van bijna 2000 euro koop verwacht
ik gewoon dat ie werkt! Niets repareren! Nieuwe SVP

Ik denk dat de kans erg klein is dat je hier problemen mee zal krijgen. Het ding is gewoon kapot geleverd. kan gebeuren, is wel erg vervelend. Als het een PC was geweest had niemand ervan opgekeken. De normaalste zaak van de wereld, toch? Maar dit is wel effe een Mac. Maar een Mac is ook gewoon een computer en die kunnen kapot gaan (zijn). Al zou hij gemaakt kunnen worden, je hebt recht op een nieuw exemplaar. Het is zoals rbroen al zei een dead on arrival en bij een DOA heb je meteen recht op een nieuw exemplaar. Volgens mij is het zelfs zo dat als jij meteen na aankoop een probleem hebt met je Mac dat de persoon die de mac komt repareren ook een nieuw exemplaar meeneemt.

[quote:5d5c4c17ee="rbroen"]Ik heb het eens met een iMac gehad, binnen 1 dag video problemen. De iMac was via een lokale pc automatiseerder besteld. Er is van Apple iemand gekomen en die heeft het DOA (Dead On Arrival) verklaard en een nieuwe toegestuurd.

Een nieuwe vragen. Indien nodig EISEN!!![/quote:5d5c4c17ee]

Oh hoe is dat gelopen? heeft de dealer contact opgenomen met
apple of heb jij dat gedaan?

[quote:f003a0ea56="MacBjorn"]Ik denk dat de kans erg klein is dat je hier problemen mee zal krijgen. Het ding is gewoon kapot geleverd. kan gebeuren, is wel erg vervelend. Als het een PC was geweest had niemand ervan opgekeken. De normaalste zaak van de wereld, toch? Maar dit is wel effe een Mac. Maar een Mac is ook gewoon een computer en die kunnen kapot gaan (zijn). Al zou hij gemaakt kunnen worden, je hebt recht op een nieuw exemplaar. Het is zoals rbroen al zei een dead on arrival en bij een DOA heb je meteen recht op een nieuw exemplaar. Volgens mij is het zelfs zo dat als jij meteen na aankoop een probleem hebt met je Mac dat de persoon die de mac komt repareren ook een nieuw exemplaar meeneemt.[/quote:f003a0ea56]

Ik heb al contact opgenomen met apple support, maar die zeggen dat de computer
door de UPS opgehaald zal worden, ene gerepareerd zal worden. duurt zekers 2
weken! Ze hebben t niet over een monteur gehad die langs zou komen! ene de term
DOA hoor ik nu pas voor t eerst! :S