Nieuwe PowerBook slecht bereik met Airport?

Ik heb een nieuwe PowerBook G4 1,67, maar het bereik van m'n airport is veel slechter dan m'n vorige PB. Ik zit op dezelfde plaats in huis, en heb maar twee blokjes, terwijl m'n oude PowerBook de volle 4 blokjes heeft.... Gek niet?

ik had / heb dit probleem ook met de overstap van mijn ibook naar de laatste revisie van de vorige powerbook in november

storingsonderdrukking wel aanstaan?

Beetje lullige vraag, ik neem aan dat je daar al naar heb gekeken, maar toch, mischien over het hoofd gezien.

Storingsonderdrukking stond niet aan, en als ik het aanzet wordt het nog erger (één blokje).

Ik heb het zelfde probleem met mijn nieuwe PB 1.67Mhz. Soms 4 "blokjes", maar nu zelfs maar 2. Het is heel wisselend.

Ik denk dat het bereik het zelfde is of zelfs beter. Tenminste dat heb ik ergens gelezen. Wat veranderd is, is de schaal van de meter. Met Intel heb je minder blokjes dan met de G4 modellen. Weet ook niet waarom. Als je je oude machine nog hebt, mischien kan je een test doen, waar het bereik uitvalt of hoe snel je iets kan binnenhalen. Ik denk dat de "meter" misleidend is.

Toch vreemd is dat ik 2 meter van de draadloze router zit, en dat ik maar 3 blokjes heb... Gisteren zat ik een verdiping hoger (+-5 meter van de router), en dan was er op een gegeven moment maar één blokje. Lijkt me niet normeel...