Nieuwe powerbook start niet op van DVD

Heb sinds kort een powerbook. Wil nu tiger (originele versie) installeren op een imac G3 via firewire maar mijn powerbook wil niet meer opstarten van DVD. Vorige week nog wel want toen heb ik een clean install van Tiger op de powerbook uitgevoerd.

Tijdens het opstarten hoor ik de DVD wel ratelen. Krijg ook het blauwe scherm te zien met de muis links boven… en daarna houdt het op! Kan hem alleen nog maar uit zetten door de powerknop lang in te houden.

Bekend probleem? iemand een oplossing?

probeer eens wat er gebeurt als je de firewirekabel er nog niet in hebt zitten? klik dan een paar keer op volgende tot aan het kiezen van de instalatieschijf en plug dan het kabeltje in en start de imac in firewirediskding op?

Ben eruit.

Bijgeleverde Tiger DVD werkt wel.
Origineel gekochte Tiger DVD werkt niet.

Vreemd he, die originele DVD van Tiger zou toch ook moeten werken.

[quote:7f8bd6782c="chlorophyl"]Ben eruit.

Bijgeleverde Tiger DVD werkt wel.
Origineel gekochte Tiger DVD werkt niet.

Vreemd he, die originele DVD van Tiger zou toch ook moeten werken.[/quote:7f8bd6782c]Das heel apart , Zou andersom moeten zijn

start je nu de imac met t ingedrukt op of de powerbook om op een computer tiger te installeren waar geen dvd inzit? ben gevraagd om iemand te helpen en die heeft volgens mij geen dvd in de imac.

als je de t indrukt, dan werkt die computer als een hardeschijf: je moet de imac dus nemen

[quote:4bcf32c0ee="martijngrootens"]als je de t indrukt, dan werkt die computer als een hardeschijf: je moet de imac dus nemen[/quote:4bcf32c0ee] Volgens mij snap je het nog niet helemaal Martijn.

[quote:4bcf32c0ee=“Napsju”]Het werkt wel, maar dan via een kleine omweg.

• Koop een FireWirekabel 6-6pins, als je die nog niet hebt.
  • Verbind de twee PowerBooks.
  • Start de oude PowerBook op met T ingedrukt, er verschijnt nu een FireWire logo.
  • Start nu de nieuwe Powerbook op met daarin de DVD en houd C ingedrurkt.
  • Je komt nu op je nieuwe PowerBook in een installatiescherm.
  • Klik op je nieuwe powerbook alles aan wat je wilt hebben op je oude Powerbook
  • Klik als installatieschijf de hardeschijf van de oude Powerbook.
  • Reboot de oude powerbook na installatie.

Klaar. 8)[/quote:4bcf32c0ee]

thanx ga het volgende week eens proberen.

[quote:d9b5b5d64b="Napsju"][quote:d9b5b5d64b="martijngrootens"]als je de t indrukt, dan werkt die computer als een hardeschijf: je moet de imac dus nemen[/quote:d9b5b5d64b] Volgens mij snap je het nog niet helemaal Martijn.

[quote:d9b5b5d64b=“Napsju”]Het werkt wel, maar dan via een kleine omweg.

• Koop een FireWirekabel 6-6pins, als je die nog niet hebt.
  • Verbind de twee PowerBooks.
  • Start de oude PowerBook op met T ingedrukt, er verschijnt nu een FireWire logo.
  • Start nu de nieuwe Powerbook op met daarin de DVD en houd C ingedrurkt.
  • Je komt nu op je nieuwe PowerBook in een installatiescherm.
  • Klik op je nieuwe powerbook alles aan wat je wilt hebben op je oude Powerbook
  • Klik als installatieschijf de hardeschijf van de oude Powerbook.
  • Reboot de oude powerbook na installatie.

Klaar. 8)[/quote:d9b5b5d64b][/quote:d9b5b5d64b]

en wat heb ik dan gezegd dat niet klopt?
jij hebt het over twee powerbooks: het is een powerbook en een imac