Nieuwe PowerMacs Quad met Intel core duo ?

Op deze Mac ben ik aan't wachten.

Ik heb echter gehoord dat de gewone PCI-slots zoals in de huidige Powermacs zouden vervangen worden door PCI-express slots.
Is dit waar en heeft er iemand ook van gehoord ? Ik zit nl. met hardware die ik ook graag nog in de quad zou kwijtraken.

Iemand een idee wanneer die Quad met Intel zou verkrijgbaar zijn ?

Bedankt,
Yves

Voor het einde van dit jaar ... niemand van MacOSX.nl kan een datum opnoemen! We kunnen alleen maar speculeren.

[quote:d4378e0ac4="yvesLa"]Op deze Mac ben ik aan't wachten.

Ik heb echter gehoord dat de gewone PCI-slots zoals in de huidige Powermacs zouden vervangen worden door PCI-express slots.
Is dit waar en heeft er iemand ook van gehoord ?

Bedankt,
Yves[/quote:d4378e0ac4]
De huidige generatie heeft al PCI Express slots i.t.t de PCI-X slots van de “oude” G5 Powermacs.
“Gewone” PCI slots hebben er volgens mij nooit ingezeten, wellicht alleen in de allereerste single 1,6 G5 machines.

Tijdens de keynote is inderdaad gezegd dat gedurende dit kalenderjaar de transitie van alle PowerPC producten naar Intel gaat plaatsvinden. Maar wanneer wat precies blijft speculeren. De meeste geruchtensites schatten in dat de PowerMacs en XServes als laatste zullen worden vervangen. Maar ik zou niet gek staan te kijken als er tijdens de WWDC in de zomer al iets nieuws komt op dit gebied.

Ik wil daarbij nog wel even speculeren dat er waarschijnlijk een andere Intel chip dan de Core Duo in de opvolger van de PowerMac komt. Intel heeft nog veel krachtigere processoren dan de Core Duo, die beter geschikt zijn voor zo’n Mac workstation.

Je oude PCI hardware kan je nu ook al niet meer in de huidige PowerMacs kwijt, dus dat gaat vast ook in de toekomstige Intel Mac workstations niet meer lukken.

misschien wel de opvolger van de intel Xeon?

of mss de 64 bits versie van de intel core duo... (die nog gaat uitkomen)

[quote:1f0bd64fec="yvesLa"]Ik heb echter gehoord dat de gewone PCI-slots zoals in de huidige Powermacs zouden vervangen worden door PCI-express slots.[/quote:1f0bd64fec] Dat is al reeds gebeurd. De huidige PowerMacs hebben PCI express sloten, waar dus GEEN gewone PCI, of PCI-X kaarten in passen.

OK, bedankt allemaal voor de informatie !!!

Jammer van die PCI. Volgende keer schaf ik mij FireWire hardware aan. Zonde van het geld.

Ik heb in mijn huidige G4 een Powercore Element PCI zitten.

Misschien iemand kandidaat om ze over te nemen ?

Yves

Wachten tot september...

[quote:e1215218e9="yvesLa"]

Iemand een idee wanneer die Quad met Intel zou verkrijgbaar zijn ?

Yves[/quote:e1215218e9]

deze is nu zo’n beetje de top? http://forum.macosx.nl/album_page.php?pic_id=11483