Nieuwe Router --- alles onmogelijk

Sinds ik een 3com router heb aangesloten kan ik nu niks meer. Ik kan via msn geen bestanden meer oversturen. Ik kan via ftpeel niet meer ftp-en. heeft iemand enig idee waar dit in kan zitten/ Ik heb reeds alle firewalls gesloten, maar ik kan nog steeds niks. :cry:

Wat bedoel je precies met firewalls gesloten. want ik denk dat de firewall in je router dit probleem veroorzaakt

Niks ? Ook niet surfen en mailen ? En hoe staat je OSX firewall ?

wel emailen en surfen, wel chatten met msn, maar geen ftp of filetransfer meer (ook niet via msn). Ik heb de firewall op de router uitgezet en die van osx volledig uitgezet. Limewire doet het nog wel.

Heb je al eens je ftp programma op passive transfers gezet. Soms staat het standaard op active transfers, en dat werkt niet door een firewall. Via MSN bestanden versturen werkt sowieso niet door een firewall, tenzij hij Universal PnP ondersteund.

Hiero precies hetzelfde probleem.. Heb sinds vrijdag een goed werkend netwerkje.. maar nix via msn of ftp! ook als ik via Dreamweaver wil FTP-en.. terwijl ik "passive FTP" aan heb staan :?

Anyone?

[quote:2939913d24="Ganymedus"] Ik heb de firewall op de router uitgezet en die van osx volledig uitgezet.[/quote:2939913d24]

Heb je dit ook getest?

Dat kan je bv hier doen.

Heb je ook geprobeerd om de poorten open te zetten die MSN nodig heeft voor de communicatie?

Pieter

Het werkt nou wel bij mij.. Ik heb in mijn router-instellingen (wat bij de Liksys vrij gemakkelijk gaat) de poort 21 opengezet.. Dat kan bij de Linksys doormiddel van presets, alles staat er eigenlijk al voorgekauwd, ik hoefde alleen maar te "enablen"... Overigens heb ik wel in dreamweaver mijn passive-FTP aangezet.

Ik weet niet hoe dat zit bij 3com :?

Succes

Ik zal thuis eens eventjes kijken, en testen.

Zo makkelijk gaat het dus niet bij 3com :cry:

Aha, en als je nou eens zelf al je poorten definieert ? Dan hou je het allemaal in eigen beheer ahw.

Dit klinkt heel erg dom, maar euhm de poorten defineren op mijn router, hoe in vredesnaam ga ik dat doen? Ik zie nergens iets staan waar ik mijn poorten kan definieren. Verder weet ik niet eens precies welke poorten ik allemaal gebruik. Ik kwam wel tot de onthustende ontdekking dat ik een shoutcast broadcaster aan heb staan. Maar waar die staat?? Dan heb ik enkel safari en mail aan staan. :? (poort 8000)

Iemand nog een suggestie? Hoe ik met die 3com om moet gaan?

Geef eens een typenummer, zal ik eens kijken voor je :)

Van die 3COM dan he :slight_smile:

3com officeconnect (is echt alles wat erop staat)

Kijk eens achterop of onderop, daar moet sowieso een barcode ergens staan. Zoiets als Product # 3C857 ofzo?

Ik zal thuis ff kijken, sorry zag nu pas dat het al twee pagina's omvatte