Nieuwe Site ontwerp ...

Ja ja, ik heb het lef en tijd weer gehad om mijn website verder / opnieuw te ontwikkelen ... Mijn eerste nieuwe opzet is : http://maccollection.demon.nl/newmacmus

En ja ik weet dat er nog veel fouten inzitten en ja hij is nog niet af maar wil alleen weten of ik op de goede weg ben …

mijn oude site … www.macmuseum.be

Dus aub niet meteen afbranden zoals de vorige keer … :frowning:

Beter dit draadje even verhuizen naar 'webontwikkeling'

pas dan reageer ik… :wink: :smiley:

[quote:18deb81f58="MacBjorn"]Beter dit draadje even verhuizen naar 'webontwikkeling'

pas dan reageer ik… :wink: :D[/quote:18deb81f58]

sorry …
hoe doe ik dat … :slight_smile:

Een draadje verhuizen kunnen alleen de 'almachtige moderatoren' op dit forum. Je hoeft dus geen nieuwe topic aan te maken... anders zijn er daar twee van.

De nieuwe doet u niet, de oude wel vandaar deze vraag. Is een Macintosh ED M001D 512k een leuk hebbedingetje voor iemand?

trekt altijd bekijks ... :)

De nieuwe zou het weer moeten doen nu …

edit by AppleWatcher: moved :wink:

Ja ja, er is weer een update gekomen ... deze is wat meer definitief ... Graag weer jullie reactie ...

link nogmaals :

http://maccollection.demon.nl/newmacmus

Dank voor de reactie …

Bij mij doet de site het toch niet :?

bij mij ook niet :roll:

oeps, wat fout gedaan ... zou het wel moeten doen nu ... Als er in de URL :16080 verschijnt moet je dit verwijderen ...

Waarom dit zo is weet ik nog niet …

De brushed steel skin past heel goed denk ik. Ook de tekst die erin staat vind ik prima te lezen. Als er meer content komt dan moet je oppassen: zorg ervoor dat die tekst ten alle tijden lekker te lezen valt. Gebruik witregels en marges om 'lucht' te geven. Maar het ziet er prima uit.

Maar dan het logo… daar zou ik nog aan werken. De spatiereing tussen de letters is veel te groot. Je gaat de letters los lezen ipv dat je er een woord van maakt (is bij mij tenminste zo).
Ook denk ik niet dat het logo daar zo groot op zijn plek staat.
Ik zou een mooie foto uit je Mac-collectie nemen, bijvoorbeeld eentje met een houten ombouw (Lisa?). De ruimte laat je zoals die nu is, maar in die ruimte plaats je een grote ingezoomde foto.
Hij hoeft niet meteen herkenbaar te zijn. Probeer een leuke uitsnede te maken.
Wat handig is dat is om deze foto ietwat te dempen zodat hij niet te schreeuwerig wordt en alle aandacht opeist.

Verder vind ik het rood in de kopjes erg grappig, dat zou ik er zeker inhouden. Maar wees er voorzichtig mee en gebruik het niet teveel.

[img:b4b3b18537]http://www.madeddy.nl/publish/nogo.jpg[/img:b4b3b18537]

:expressionless:

[quote:878811a58f="Pasav"]oeps, wat fout gedaan ... zou het wel moeten doen nu ... Als er in de URL :16080 verschijnt moet je dit verwijderen ...

Waarom dit zo is weet ik nog niet …[/quote:878811a58f]
Omdat je url niet op een “/” eindigd.

probeer het zo eens: http://maccollection.demon.nl/newmacmus/

[quote:410be3153d="MacBjorn"]De brushed steel skin past heel goed denk ik. Ook de tekst die erin staat vind ik prima te lezen. Als er meer content komt dan moet je oppassen: zorg ervoor dat die tekst ten alle tijden lekker te lezen valt. Gebruik witregels en marges om 'lucht' te geven. Maar het ziet er prima uit.

Maar dan het logo… daar zou ik nog aan werken. De spatiereing tussen de letters is veel te groot. Je gaat de letters los lezen ipv dat je er een woord van maakt (is bij mij tenminste zo).
Ook denk ik niet dat het logo daar zo groot op zijn plek staat.
Ik zou een mooie foto uit je Mac-collectie nemen, bijvoorbeeld eentje met een houten ombouw (Lisa?). De ruimte laat je zoals die nu is, maar in die ruimte plaats je een grote ingezoomde foto.
Hij hoeft niet meteen herkenbaar te zijn. Probeer een leuke uitsnede te maken.
Wat handig is dat is om deze foto ietwat te dempen zodat hij niet te schreeuwerig wordt en alle aandacht opeist.

Verder vind ik het rood in de kopjes erg grappig, dat zou ik er zeker inhouden. Maar wees er voorzichtig mee en gebruik het niet teveel.[/quote:410be3153d]

Bedankt voor de tips, ik ga er mee aan de slag …