Nieuwe SuperDrive Intel iMac

Ik ben toe aan een nieuwe SuperDrive voor mijn Intel iMac (20 inch) Veel DVD's worden niet meer gelezen, de drive blijft maar proberen en er komen allemaal rare geluiden uit.

Nu heb ik wat zitten rond zoeken, het volgende heb ik gevonden:

• Apple Dealer HTR, kosten 230 euro, ex BTW, moet dan mijn oude drive inleveren, anders 296 euro ex BTW
  • MCE Tech, 85 dollar
  • Mac Pro, 100 dollar
  • Mac Sales, 99 dollar

De laatste twee kan ik netjes met PayPal betalen.
Iemand ervaring met deze sites? Of heeft iemand nog andere ideeen of tips…

Met PayPal heb je in elk geval kopersbescherming, dus da's netjes.

Belachelijke prijzen trouwens wat ze bij een APR zouden (moeten?) rekenen… Mja, zit neem ik aan ook een flinke kluif aan arbeidsloon in; een iMac is niet bepaald makkelijk open te maken.

Heb je ook geprobeerd om de lens schoon te maken met een cleaner CD?

[quote:e16a5e2e93="Nikita"] Mja, zit neem ik aan ook een flinke kluif aan arbeidsloon in; een iMac is niet bepaald makkelijk open te maken.[/quote:e16a5e2e93]

Je moet hem dan zelf inbouwen…

[quote:6bb9a5796f="sypie"]Heb je ook geprobeerd om de lens schoon te maken met een cleaner CD?[/quote:6bb9a5796f]

Nee heb ik niet geprobeerd, is dat gewoon een standaard schoonmaak cd, niks bijzonders aan.
Te koop bij een computer winkel???

Ik zou hem er zeker niet zelf inbouwen als je niet de juiste middelen hebben. De drive op zich is dan misschien niet zo'n probleem maar zodra je het glas eraf haalt .... ellende met stofdelen wat meer ellende oplevert dan voordelen.

neem gewoon een externe brander (superdrive , iets van 99 euro).
kan je dan tenminste ook op andere aansluiten en ruimte neemt het haast niet in beslag.

[quote:819b7deea8="defores"]...zodra je het glas eraf haalt...

neem gewoon een externe brander [/quote:819b7deea8]

Ik heb de versie voor het glas. Dus dat is het probleem niet. Ik heb mijn iMac al een keer open gehaald om een SuperDrive van een 24 inch erin te zetten, maar die paste niet … :frowning:

verder vind ik een externe brander niet mooi, heb niet voor niks een iMac… sorry :stuck_out_tongue:

[quote:d0104d90f6="iPodder"][quote:d0104d90f6="defores"]...zodra je het glas eraf haalt...

neem gewoon een externe brander [/quote:d0104d90f6]

Ik heb de versie voor het glas. Dus dat is het probleem niet. Ik heb mijn iMac al een keer open gehaald om een SuperDrive van een 24 inch erin te zetten, maar die paste niet … :frowning:

verder vind ik een externe brander niet mooi, heb niet voor niks een iMac… sorry :P[/quote:d0104d90f6]

Tja maar 300 euro lijkt mij het geld niet waard , leg er 2x zoveel bij en je hebt bijna alweer een nieuwe

[quote:0a315df261="defores"]Tja maar 300 euro lijkt mij het geld niet waard , leg er 2x zoveel bij en je hebt bijna alweer een nieuwe[/quote:0a315df261]

Nee, ik zal ook niet bij de Apple Dealer dit aanschaffen, is veel te duur. Gaf het alleen aan omdat er zo’n groot verschil in zit.
Zit er over na te denken om het via Mac Pro te doen, lijkt me een degelijk site…

Er zijn genoeg opties en een drive zelf vervangen is nu niet echt moeilijk ,mits je wat handig bent. En voordeel is er zijn genoeg service manuals te vinden op het net hoe je dit kunt doen. Je gaat er zeker niet meer dan 2 uur aan bezig zijn om deze netjes te vervangen.

[quote:b19bb8324d="iPodder"]Ik heb mijn iMac al een keer open gehaald om een SuperDrive van een 24 inch erin te zetten, maar die paste niet ... :([/quote:b19bb8324d] Weet je zeker dat je toen alléén de schijfeenheid probeerde te vervangen, en niet de schijfeenheid met de stukken blik eromheen die daar meestal aan vastgeschroeft zitten?

[quote:6937e29f41="Jakko Westerbeke"][quote:6937e29f41="iPodder"]Ik heb mijn iMac al een keer open gehaald om een SuperDrive van een 24 inch erin te zetten, maar die paste niet ... :([/quote:6937e29f41] Weet je zeker dat je toen alléén de schijfeenheid probeerde te vervangen, en niet de schijfeenheid met de stukken blik eromheen die daar meestal aan vastgeschroeft zitten?[/quote:6937e29f41]

Ja, echt alleen de schijfeenheid. De drive uit de 24inch heeft namelijk een andere connector eraan zitten. Deze past niet op het moederbord van de 20 inch

Aha. Is dan de ene met IDE-aansluiting (ook bekend als ATA) en de andere met een SATA-aansluiting of zo?

[quote:d297fc6f0e="iPodder"][quote:d297fc6f0e="Nikita"] Mja, zit neem ik aan ook een flinke kluif aan arbeidsloon in; een iMac is niet bepaald makkelijk open te maken.[/quote:d297fc6f0e] Je moet hem dan zelf inbouwen........................[/quote:d297fc6f0e] Pardon? Voor die € 300,- moet je 'm nog zelf inbouwen ook?? Kan je niet beter een drive via internet kopen en die laten inbouwen (garantie technisch)?

[quote:a0d9200fe0="Jakko Westerbeke"]Aha. Is dan de ene met IDE-aansluiting (ook bekend als ATA) en de andere met een SATA-aansluiting of zo?[/quote:a0d9200fe0]

Nee, ik heb er niet veel verstand van, maar volgens mij het volgende:
Het is allebei SATA, maar volgens mij was bij de ene het moederbord een mannetje en de drive een vrouwtje, bij de ander andersom. En aangezien in hardware men nog geen homoseksualiteit kent…