Nieuwe Superdrive.....welke ???

Ik heb een merkwaardig probleem in mijn PowerMac (G4 FW800). Hij vreet de meeste schijfjes ( blanco CD's en DVD's, muziek CD's, beschreven DVD's ) maar hapert op winkel-DVD's. Speelfilms worden niet zichtbaar in Finder, en zelfs de iLife install DVD (een echte, geen kopie!) krijgen geen kans. HEEL merkwaardig.

Maar goed

Ik wil een betrouwbare drive, en niet eentje die zelf uitmaakt wat ie wel en niet vreet. Welke nieuwe drive zou ik erin kunnen zetten ? Elk merk ? Ik wil een snelle (evt DL) superdrive. Wie o wie heeft een goeie in gedachten ?

Ik heb laatst hetzelfde probleem gehad de, ene keer werd de DVD gezien, de andere keer niet, terwijl wel het programma DVD player werd gestart (?). Bij mij is dat toen opgelost door de permissies te herstellen. Probeer het even...

Pioneer, Nec, Sony allemaal goed volgens mij. Zelf heb ik naar alle tevredenheid een DVD-106 van Pioneer, maar die is al weer 4 keer geupdate, we zitten nu op de 110.

heb ik al een paar keer geprobeerd. Heb zelfs bij Pioneer even gekeken naar mogelijke Firmware upgrades, maar dan krijg je voor je Mac een .exe file....dat schiet dus ook niet op

[quote:65cf93d99d="Martiniman"]Pioneer, Nec, Sony allemaal goed volgens mij. Zelf heb ik naar alle tevredenheid een DVD-106 van Pioneer, maar die is al weer 4 keer geupdate, we zitten nu op de 110.[/quote:65cf93d99d]

Heb er vanmiddag al een paar in handen gehad. Er staat bijna altijd Windows support op, en nooit Mac. Maar volgens mij maakt dat niet uit, toch ? Althans…heb laatst een ‘gewone’ harddisk, als ook een ‘gewone’ PCI kaart in mijn PMac gehangen. Dan lijkt me een ‘gewone’ superdrive toch ook mogelijk ?

Driver van een fabrikant: niet nodig. Met patchburn werkt bijna alles. Gewoon een kopen die je wilt hebben. www.patchburn.de

[quote:11646bfa59="Rolf"]heb ik al een paar keer geprobeerd. Heb zelfs bij Pioneer even gekeken naar mogelijke Firmware upgrades, maar dan krijg je voor je Mac een .exe file....dat schiet dus ook niet op[/quote:11646bfa59]

Dan heb je niet echt goed gezocht. Ik heb voor de Pioneer drivers diverse OSX firmware updaters gevonden hoor! (en uiteraard de mijne - DVR109 - geupdated) :slight_smile:

[quote:11646bfa59=“Martiniman”]Driver van een fabrikant: niet nodig. Met patchburn werkt bijna alles. Gewoon een kopen die je wilt hebben.
www.patchburn.de[/quote:11646bfa59]
Firmware en patchburn hebben niets met elkaar te maken; Patchburn zorgt voor de OSX availability en de firmware zorgt dat je drive [i:11646bfa59]intern[/i:11646bfa59] optimaal geconfigureerd is.

Vergeten er bij te zetten: bij mij kwamen de problemen toen ik KilltheRipper had geinstalleerd en gedraaid... :lol:

De Nec 3500 DL serie is een zeer goede brander voor je powermac. Ook word deze serie volledig ondersteund door OSX. Tevens is deze drive niet veel geld, en pakt alle soorten dvd's, cd's die er op de markt zijn ;-) Lacie gebruikt de drive ook externe drive's....

Mijn ervaringen zijn dat de Nec prettiger overweg kan met media dan de pioneer’s

Suc6 Macian

Hallo, Om oude data weg te schrijven lijkt het me handig om een (DL) DVD brander aan te schaffen. Nu heb ik hier veel goede dingen gelezen over de Pioneer 110D en die is best schappelijk geprijst. Al kan ik ze nog goedkoper vinden! De volgende vier lijken me wel wat. Zijn de branders eigenlijk allemaal het zelfde en kan ik de goedkoopste nemen of moet ik niet moeilijk doen en gewoon die Pioneer nemen? Alvast bedankt!

Pioneer DVR-110D 49 euro
http://www.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=94289&productType=1

NEC ND3550A 49,95
http://www.paradigit.nl/pdf/10011771v.html

Samsung SH-W162C 44,95
http://www.paradigit.nl/pdf/10011846v.htm

LG GSA-4167B 42,95
http://www.paradigit.nl/pdf/10012368v.htm

In de winkel raadden ze mij destijds de goedkoopste af omdat die vrij snel kuren zouden krijgen. Nec, Plextor, Sony en Pioneer werden aanbevolen. Maar we hebben het over 3 bier prijsverschil!

Ik weet het :D . Maar ja, ik ben student en drie bier is niet niks.. Daarnaast zie ik niet in waarom ik meer geld zou uitgeven aan iets wat niet beter is. Misschien is die NEC bijv. veel beter dan de Pioneer, je weet maar nooit.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Pioneer (DVR-110D). Werkt perfect - ik moest alleen even wat bijvijlen, anders paste het laatje niet door het deurtje van mijn PowerMac. Er zat al een Pioneer in, dus heb simpelweg gedacht dat dat merk dus ook wel geen compatibilty problemen zou geven. En voila....plug and play. (maar de anderen wellicht ook....LOL)

Werkt perfect - ik moest alleen even wat bijvijlen, anders paste het laatje niet door het deurtje van mijn PowerMac. Hoezo bijvijlen gewoon frontje van lade halen :mrgreen: :mrgreen:

[quote:4e6b291e47="bmwk100rs"]Werkt perfect - ik moest alleen even wat bijvijlen, anders paste het laatje niet door het deurtje van mijn PowerMac. Hoezo bijvijlen gewoon frontje van lade halen :mrgreen: :mrgreen:[/quote:4e6b291e47]

Frontje van de lade halen, bijvijlen, frontje weer op de lade zetten. Nou goed ? :evil:

Je gaat toch niet zonder frontje op pad ??? :lol:

Bedankt voor de info. Ik denk dat ik maar meteen twee van die Pioneers haal. Bouw ik er meteen ook één in de eMac van mijn moeder.

[quote:a23817f634]In March, the successor to the popular DVR-110, the DVR-111, will arrive. Never before has an update between two generations been so tiny, as the only difference in terms of performance is in regards to reading and writing DVD-RAM. The speeds of both are being upgraded from 2x to 5x. Pioneer will also be modifying the frame to minimize noise from the writing mechanism. It seems that we have arrived at a plateau for DVD writers, just like there have been some years with 48x and 52x CD burners. The future belongs to burners with blue lasers.[/quote:a23817f634]

let op; voor de DVR-110D is zojuist een interessante firmware upgrade verschenen, die weer enkele mogelijkheden toevoegt. Zie hiervoor oa ook mactechnews.de hier staat in de commentaren ook een prima handleiding hoe je die flash-upgrade zelf kunt doen.

(en voordat hier iemand zuur op reageert…zal hier vast ook wel ergens te vinden zijn, alleen daar liep ik er het eerst tegen aan…Mac’s kennen geen grenzen toch ?)