Nieuwe usb modem (sweex), geen verbinding (nog)! ???

Na 3 jaar heeft mijn modem het begeven (E-Tech usb modem) en omdat ik niet zonder wil zitten, heb ik meteen een andere gekocht (Sweex, usb modemrouter, 4 port switch voor adsl).

Deze is nu geïnstalleerd aan mijn Apple G5 met osx 10.3.8, maar ondanks dat
zegt mijn systeem dat ik wel kontakt kan maken met internet alleen als ik
een browser (safari) opstart, gebeurt er niets.

Ik heb dus een IP-, Subnetmask- en router- adres.
Deze heeft mijn mac zelf opgezocht.

Maar misschien dat jullie mij toch een indicatie kunnen geven wat er nog moet
gebeuren om daadwerkelijk weer op het internet te kunnen.

Het is niet direct een antwoord + oplossing op je vraag, maar ik wil het toch wel even melden want misschien kun je het ding nu nog kosteloos inwisselen; USB modems zuigen BigTime!!! Het zal je ontgaan zijn, maar je komt het hier vaak genoeg problemen met deze gevallen tegen. En zeker op zo'n mooie G5, daar ga je toch niet zo'n prul aan hangen?! Sweex bedient sowieso toch al het goedkopere segment, dus of je bij dit merk moet blijven?

Succes! :evil:

Je moet de dns-servers nog instellen. Dat kun je doen in systeemvoorkeuren<netwerk< ppp of in het modem zelf(zie de manual), de adressen kun je vinden bij je provider. En natuurlijk nooit de usb aansluitingen gebruiken, alleen de ethernet poorten. E-tech raadt op zijn site het gebruik van de usb poorten zelfs af, ook bij windows.

1. geen USB modems 2. geen Sweex

Bespaar je de frustatie en ga snel terug naar de winkel.

Omdat jouw nieuwe modem ook een ingebouwde router heeft betekent het feit dat jouw mac zegt dat hij verbinding heeft helemaal niet dat je modem ook verbinding heeft met internet. Een router deelt namelij lokale IP adressen uit, en dat doet hij ook als je de telefoonlijn helemaal niet in het modem hebt zitten. En je mac zal met dit lokale IP adres gewoon denken dat hij verbinding heeft.

Wat je denk ik moet doen is het VPI en VCI getal nog goed instellen in het modem.
Een wilde gok is dat je even 192.168.1.1 moet invullen in safari om bij de instellingen van je modem te komen. De laatste 2 getallen kunnen ook 2.1, 3.1 of 1.100 zijn, maar dat staat ook in je handleiding. Vervolgens is de username admin en het password 1234 bij een sweex modem.
Nu kom je misschien bij een soort wizard die je door de instellingen heen loopt, of je moet zelf even uitvogelen waar je een en ander kan instellen. Wat je nodig hebt zijn dus de VPI en VCI getallen van jouw netwerk provider. Voor Tiscali (babyxl) zijn deze getallen 8 en 34 uit mijn hoofd. En voor KPN 8 en 48, maar dat weet ik niet zeker, google helpt.

Weg met dat ding!

Ik had precies dezelfde problemen, ik kon op geen enkele manier op het internet komen! Ik heb hem ingeruild voor een…E-Tech.
Dat werkt perfekt.

Machinehead

[quote:5800dc41f2="gijsraggers"]1. geen USB modems 2. geen Sweex

Bespaar je de frustatie en ga snel terug naar de winkel.[/quote:5800dc41f2]

AMEN!!!

:?

Ik kan hem nog inruilen, maar voor wat dan?
Welk merk en typenummer?

't Punt was dat ze in de winkel geen ander hadden op dat moment en
dat ik die gewoon kon terugbrengen, mocht ik er niet tevreden over zijn.
8)

Hallo allemaal, ik ben als switcher sinds een paar dagen in het gelukkige bezit van een iMac g5 (paar maandjes oud, met Panther). Heb ADSL van Tiscali, met een USB modem vanwege oude computer. Het was me al duidelijk geworden dat USB niks is, toch geprobeerd deze te gebruiken maar niks hoor, geen internet. Gisteren een ethernetmodem gekocht, een Sweex, maar het lukt me weer niet om contact te krijgen. En nu zie ik dit topic! Problemen: 1. Bij WAN instellling moet je aanvinken: DHCP client enable. Dit doe ik en sla ik op, maar elke keer als ik er weer kijk is het vinkje weg. Is dit normaal? 2. Bij diagnostic test staat achter de volgende items FAIL: *test ATM OAM Segment loop back;* test ATM OAM end to end loop back; *test simple ppp session 0 ppp layer connection. Voor de rest zijn de items passed of skipped. De eerste 2 punten gaan volgend de HELP functie over de VPI en VCI instellingen. Deze heb ik gewijzigd in ander waarden, zoals die bij 1 van de andere voorbeelden in het boekje staan. Nu komen deze 2 wel door de test, alleen die simple ppp doet het nog steeds niet, dit zou moeten liggen aan gebruikersnaam en wachtwoord, maar die moeten wel goed zijn. De lampjes op de modem branden zoals het zou moeten.

Ik had uiteraard de netwerk instellingen gedaan volgens de site van Tiscali, dus ingebouwd ethernet configureren via DHCP.
En volgens mijn netwerkoverzicht krijg ik WEL een IP adres en ben ik WEL in verbinding met internet. Alleen kan ik geen enkele server bereiken en de router zegt: not connected. Zou het kunnen dat Tiscali mij geen toegang geeft omdat mijn verbinding via de oude computer (deze dus…) nog actief blijft, ook al ben ik bezig met die andere modem/computer?
Of is Sweex inderdaad gewoon een rotding? Wat kan ik doen?