Nieuwe versie VLC!

Meteen te downloaden. Eindelijk geen gezeur meer met Tiger! :lol:

http://download2.videolan.org/pub/videolan/testing/vlc-0.8.2-test2/macosx/

test 2 verhelpt de problemen van test 1? bij test 1 kon je weer lekker switchen tussen fullscreen en normaal, maar hij klapte er wel steeds uit na bepaalde tijd.

[quote:266e1612c0="Strifer"]test 2 verhelpt de problemen van test 1? bij test 1 kon je weer lekker switchen tussen fullscreen en normaal, maar hij klapte er wel steeds uit na bepaalde tijd.[/quote:266e1612c0]

Nu werkt het perfect.

laat DivX maar opschieten met een codec voor QT, dan kan VLC de prullenbak in.

[quote:04444193cd="freerksmit"]laat DivX maar opschieten met een codec voor QT, dan kan VLC de prullenbak in.[/quote:04444193cd]

Een divix codec is echt niet het enige wat we voor quicktime nodig hebben… Zijn nog tal van formaten die vlc wel afspeeld en QT niet!

dat klopt, maar ik spreek puur voor mezelf. Ik eb voornamelijk files in DivX of Xvid codec en die zou ik graag met QT afspelen. VLC is altijd handig om te hebben, het is een soort alleseter.

[quote:1c41615384="chonazz"]Een divix codec is echt niet het enige wat we voor quicktime nodig hebben... Zijn nog tal van formaten die vlc wel afspeeld en QT niet![/quote:1c41615384] Kan wel wezen, maar ik heb veel meer aan een QuickTime plugin dan aan een update van VLC. Hoe meer formaten QuickTime accepteerd, hoe meer formaten iMovie en iDVD accepteren... QT is daar immers de onderliggende motor.

[quote:7d7efa2365="unSOUND"][quote:7d7efa2365="chonazz"]Een divix codec is echt niet het enige wat we voor quicktime nodig hebben... Zijn nog tal van formaten die vlc wel afspeeld en QT niet![/quote:7d7efa2365] Kan wel wezen, maar ik heb veel meer aan een QuickTime plugin dan aan een update van VLC. Hoe meer formaten QuickTime accepteerd, hoe meer formaten iMovie en iDVD accepteren... QT is daar immers de onderliggende motor.[/quote:7d7efa2365]

hear hear

BTW: weet iemand hoe ik een iDVD project kan bakken op een Windows PC? Ik heb namelijk geen dvd brander in mijn kleine iBook. Is er een manier om een image te maken? Of moet ik aan DVDSP4 gaan denken? Hmm, bij nader inzien…da’s niet echt een optie gezien het prijskaartje.

Het project opslaan als een discimage, en dan de volgende stappen volgen:

• Open Disk Utility (located in Applications>Utilities folder).
• Drag your disk image into the left-hand pane
(where all your drives are listed) of Disk Utility.)
• Click on the file you just dragged into Disk Utility
(should appear in the left-hand column).
• Click on the ‘Images’ menu, then choose ‘Convert…’
• When the ‘Convert Image’ dialog pops up, select ‘DVD/CD Master’
from the ‘Image Format’ pop-up menu.
• Name your file, with ‘.cdr’ at the end of the filename, then click ‘Save.’
• Disk Utility will convert the file to an ISO image. After this finishes,
replace the ‘cdr’ at the end of the filename (in the Finder) to ‘iso’.
•Now, the disk should be burnable on a Windows PC .

eens even Googlen

edit: iets gevonden: http://jurgen.ca/archives/000315.html

[quote:6e69b0549d]I wish I could remember where I found this information so that I could give appropriate credit. I saw it on some website somewhere and it’s been a clipping on my Desktop ever since. I finally got off my butt and ordered some DVD-R media, so that I can finally burn a DVD image that I’ve got into a DVD, via Nero on a Windows machine at work.

I found this out a while ago when looking for info on reading .DMG files on Windows or Linux boxes. I found out it was not possible, and I wasn’t too happy. You see, my iMac has no CD-R drive, just a CD-ROM. This tip creates ISO images from DMG images, so they can be burned elsewhere. To convert the file to an ISO image, type the following command at your terminal window

hdiutil convert /path/to/filename.dmg -format UDTO -o /path/to/savefile.iso

Replace /path/to/filename.dmg with the path and name of the existing .DMG file, and replace/path/to/savefile.iso with the desired path and name for the converted image.

This then creates an ISO image burnable in Nero on Windows, or pretty much anything on Windows that will burn ISOs and same with Linux. I just converted a DMG image as a test, and it took a while — it only converted at about 1MByte per secoond, but I only have a 333Mhz imac G3, so speed wise, it may be good[/quote:6e69b0549d]

Ik heb al wat gevonden, zie mijn aangepaste post...

:smiley:

Edit: en hier nog de truc om met iDVD 4 diskimages te maken…

http://homepage.mac.com/geerlingguy/mac_support/mac_help/pages/15-burn_idvd_other.html

Thanks, maar even stoeien denk ik. Zit toch nog een maandje thuis, dus 1 dvd'tje moet wel lukken. :lol: