nieuwe videokaart 2xAGP G4

Kan iemand mij helpen met het volgende: ik heb een PMG4 450DP met de gebruikelijke ATI 16mb videokaart er in, en die wilde ik graag vervangen voor iets groters/snellers. Nu heb ik voor een zacht prijsje een 2e hands Nvidia Geforce4 MX420 (64mb/TV) kaartje gekocht, maar die doet 't niet ! (monitor zegt: no computer signal, en beeld blijft zwart) Ik weet dat het een PC kaartje is, maar ik dacht: ach, wie weet doet ie 't gewoon ;) nee dus.. Weet iemand of er drivers o.i.d. zijn om hem wel werkend te krijgen ? (onder OS 10.2.5 en 9.2.2) Of zal ik 'm maar heeeel snel weer te koop aanbieden ? Echter, wat zou dan wel een geschikte vervanging zijn in een 2xAGP slot ?

Mijn dank is groot !
Guus.
(p.s. yep, ik ben nieuw in dit forum) :slight_smile:

Zo ver ik weet is er geen mogelijkheid om die kaart in een mac te krijgen. je hebt namelijk een echte mac-videokaart nodig. Je schijnt sommige kaarten wel te kunnen "flashen" maar ik zou niet weten welke..

Ik heb zelf een Ati radeon 9000 pro 64 mb kaart in mijn G4 5000 agp geprikt. Werkt erg fijn en draait echt alle games en ik heb nu Quartz extreme ondersteuning onder Mac OS X waardoor het systeem een stuk sneller en soepeler loopt! De kaart is echter wel aardig prijzig en de 8500 blijkt ook erg goed te zijn…

ik heb in mijn G4 dual 500 een radeon 8500 gezet,.. en die kan ik aanbevelen boven een 9000 PRO, hij is namelijk sneller en goedkoper.. :D

Bedankt beide heren voor de reacties.. ik zal op zoek gaan naar een dergelijke kaart. (ik zag op Everymac.com dat de dual 500 ook een 2xAGP slot heeft, dus die ATI kaart zou het gegarandeerd ook in mijn G4 moeten doen) :)

En dan is het nu op naar Tweedehandsmac en Marktplaats om een ad. te plaatsen :slight_smile:

Groetjes,
Guus.

(iemand interesse in een PC videokaartje trouwens ? … not) :wink:

Heb dezelfde machine, net een Ati Radeon 9000 met 64 mb in gezet. Werkt prima.