Nieuwe voeding/fan voor MD G4 van Apple gearriveerd!

Afgelopen augustus een van de eerste modellen van de 'mirrored doors' G4 ('2002' G4 modellen) aangeschaft en geconfronteerd met twee kwaliteitsproblemen: defect motherboard en... lawaaiige machines!

Het moederboard is vorig jaar al vervangen (en functioneert tot op heden - gelukkig- goed) en Apple heeft vorige maand na talloze klachten een omruilprogramma voor de lawaaige voeding en ventilator in het leven geroepen.
Zie:
https://depot.info.apple.com/generic/index.html

Gisteren arriveerde dan eindelijk het pakket. Het komt met een duidelijke handleiding en op de bovengenoemde site zijn ook Quictimefilms te downloaden met duidelijke instructies.

Het uitbouwen en inbouwen van de oude- respectievelijk nieuwe voeding en ventilator was binnen 25 minuten gebeurd. Het is echt niet nodig om hier een dealer voor in te schakelen - mits je, uiteraard, met beleid te werk gaat en de instructies goed en precies opvolgt.

Het resultaat? De ‘tegen elkaar in’ draaiende ventilatoren in de oude voeding zorgden voor een dreunend ritmisch geluid. Dit is nu geheel verdwenen. Het is DUIDELIJK een stillere machine geworden, het valt direct op bij het starten van de machine.
Fluisterstil? Nee helaas, dat ook weer niet. Het kan altijd minder, MAAR het is een duidelijke verbetering tov de oude situatie!

Een tipje: de ‘lipjes’ van de nieuwe voeding die in de zijkant van de kast moeten ‘haken’ kunnen wat naar binnen verbogen zijn waardoor de nieuwe voeding moeilijk op zijn plaats vast te klikken is; met een kleine schroevendraaier VOORZICHTIG de lipjes een heel klein beetje van de voeding afbuigen en het monteren gaat heel wat makkelijker…

Toch goed dat ze de fout toegeven en er iets aan doen, je kunt het toch ook laten doen als je het zelf niet kan?

ff offtopic, wat betekent dat “Mirrored drive doors” nou eigenlijk?

Dat betekent spiegelende deurtjes, deze Powermac G4 is voor narcisten.... zoals ik. Je kunt jezelf er goed in bekijken. Morgen maar even met de dealer bellen, ik wil weten of ze mijn vervangende voeding al binnen hebben.

Inderdaad ook gisteren de voeding ontvangen. Het inbouwen kan een handige doe het zelver en de machine is een stuk stiller.

Jan

P.S. De voeding kwam met TNT, het meest klantonvriendelijk koeriersbedrijf. “Nee, mijnheertje, u moet de hele dag vrij nemen want we kunnen u niet vertellen hoe laat we komen”. “Nee. bezorgen op uw werk gaat ook niet. Amsterdam is een ander rayon, weet u.” “U kunt het pakket ook niet op komen halen in verband met veiligheid”.

P.P.S Ik zit op fietsafstand van Apple Benelux, wat mijn ergernis over TNT nog groter maakt.

P.P.P.S Dat wordt dan weer gecompenseerd door het feit dat Apple vergeten is de verzendkosten van mijn Mastercard af te schrijven :wink:

[quote:64e714aa94="JanWeijers"] P.P.P.S Dat wordt dan weer gecompenseerd door het feit dat Apple vergeten is de verzendkosten van mijn Mastercard af te schrijven ;-)[/quote:64e714aa94]

Heh heh heh… lang leve apple.