In mijn mini zit bovengenoemde Pioneer brander. Ik kan nergens de nieuwere firmware vinden, die ik echter wel genoemd heb gezien. Ik heb nu Q614. Ik heb namelijk problemen om Verbatim DVD+RW 4x te branden. Oudere Verbatim DVD-RW 6x gek genoeg, doen het wel.
Ik krijg in Toast 2x een schermpje; "The drive reported an error: Sense Key = ILLEGAL REQUEST Sense Code = 0x24 INVALID FIELD IN CDB" en vervolgens
"The drive reported an error: Sense Key = ILLEGAL REQUEST Sense Code = 0x30, 0x10
INCOMPATIBLE MEDIUM INSTALLED"
Ik meende dat ik firmware Q624 of hoger ergens genoemd heb gezien, maar kan het nergens vinden! Ben al anderhalfuur aan het googlen!
Wie o wie?
Heb hier de zelfde brander en gebruik altijd Verbatim alleen de 16x en altijd de -R, ook de DL, dit alles geeft bij mij geen problemen.
Bedankt, maar dat is NIET een antwoord op mijn vraag. Ik heb het hier over een specifieke RW, dat betekent REWRITABLE, weet je wel? En dat ik met andere Verbatims prima kan branden is mij ook genoegzaam bekend. Ik zoek daarom FIRMWARE geen andere DVD-of +R's van welke snelheid ook.
Even mijzelf antwoorden: Inmiddels is die nieuwere firmware niet meer nodig! Nadat ik de RW's had gebruikt in de externe Pioneer DVD brander, werden de gewiste schijfjes ineens prima gezien in de Mini, en Nota Bene heb ik die schijfjes gewist in de Mini, want dát lukte gek genoeg wel. Ze zijn nu in beide branders weer prima bruikbaar. :grin: