Ik vroeg mij af , wat vinden jullie van het nieuws op One More Thing ? Ik had al een draadje gevonden over wat jullie niet goed vonden maar niks gevonden over het nieuws .
Vinden jullie het aantal nieuwsberichten voldoende ? ( aantal per dag )
En vinden jullie de onderwerpen goed ?
[u:7b1f48c1fe]vb[/u:7b1f48c1fe] Mijn mening .
Ik vind het aantal voldoende en er zijn ook vaak verschillenden onderwerpen , ze zijn dus niet alleen maar over iPhone ofzo bezig ! Ik ben dus heel tevreden over het nieuws op OMT
Ik ben vrij tevreden over wat we krijgen van nieuws,
maar soms zou het eens wat meer en regelmatiger mogen zijn.
Het gebeurt dat we een week niets hebben, en dan op 1 dag 6 berichtjes
[quote:e6c00e2b34="BloomPod"]Maar je kan natuurlijk geen nieuws schrijven als er geen nieuws is ...[/quote:e6c00e2b34]
toch wel hoor...
het nieuws komt niet altijd naar je toe...
maar er is altijd wat.
Ik denk dat het streven moet zijn om minstens 1 bericht per dag te plaatsen. Als je andere sites bekijkt (ook buiten de apple wereld) dan moet dat echt lukken. Het zou het sitebezoek denk ik ten goede komen.
Met name de regelmaat mag dus wel wat omhoog.
Mag ik hierbij aan toevoegen dat de community zelf ook nieuws kan insturen? Wanneer je dus ontevreden bent over de regelmaat, kan je zelf ook gewoon wat insturen. :)
Ik vind de poll een beetje onhandig, de laatste 2 antwoorden hadden eraf gemogen.
Maar terzake: Ik vind ook dat de nieuwsvoorziening een beetje traag en een beetje karig is. Als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Yooph dan zie je dat er hier een hoop mist. Het nieuwsbericht van vandaag over de nieuwe iPods is al weken oud.
Maar wat mij wel verwonderd is dat er zo veel nieuws besproken word in de Podcast wat hier op OMT niet is . Is dit misschien om wat nieuws over te houden voor in de Podcast ?
@Bor: Yooph valt in mijn ogen behoorlijk tegen, daar zijn er ook (regelmatig) dagen bij waarbij er geen nieuws verschijnt.
Maar wat mist hier dan? [url=http://www.yooph.nl/places/geluid/reaggae_actie_in_itunes_store/]Spelfouten[/url]?
Ik kan duizend artikelen aanwijzen die niet op OMT staan. Twee dingen spelen een rol: de tijd van de redacteuren en de keuze die zij in die tijd maken. Afgezien daarvan proberen we doordeweeks iedere dag nieuws te hebben. Minimaal twee berichten. Op de colofonpagina vind je de mogelijkheid om [url=http://www.onemorething.nl/?p=newssubmit]zelf nieuws in te zenden[/url].
De afgelopen drie maanden heeft OMT overigens meer nieuws geplaatst dan macwereld.nl, macfreak.nl en yooph.nl. Al is dat niet het hoofddoel.
Hier trouwens een overzicht van de nieuwsberichten in de laatste 31 maanden:
Ik bezoek OMT slechts secundair voor Mac nieuws. Het meeste is toch al te vinden op sites als TUAW, macworld.com, macnn.com, macrumors.com en blogs als 9to5mac.com en daringfireball.net.
Het valt mij op dat nieuws ontzettend laat gepost wordt. Soms dagen nadat het al op andere sites staat. Bovendien schijnt er mij vaak net iets teveel eigen mening door de berichten heen en worden grapjes gebruikt die soms onpassend of gewoonweg niet grappig zijn.
Voor mij is OMT ook (idem als bij error) slechts interessant voor het forum. Het nieuws lees ik wel op MacRumors, Appleinsider en TUAW.
[quote:a3992ae6c9="petethefreeze"]Het valt mij op dat nieuws ontzettend laat gepost wordt. Soms dagen nadat het al op andere sites staat. .[/quote:a3992ae6c9]
Mee eens. Dat valt regelmatig nogal op. Dan wordt er wel steeds door anderen aangedragen dat zij dat nog niet wisten, maar dat is natuurlijk niet relevant. Nieuws is geen nieuws als het al dagen ervoor op andere sites te lezen was.
Ik heb bijvoorbeeld de laatste dagen toch wat opmerkelijke en nieuwswaardige dingen op Apple gebied langs zien komen op de andere blogs. Maar hier wordt er met geen woord over gerept. Dat vind ik op zijn minst vreemd voor een Apple nieuwssite.
[quote:d3de13768c="macker"]Mogen we klagen over een gratis dienst?[/quote:d3de13768c]
Oh kunnen deze dooddoeners alsjeblieft een langzame dood sterven? Ooit een betaalde Apple nieuwssite gezien? Precies.
Je doet iets goed, of je doet het niet. Maar niet zo halfbakken. En met zoveel redacteuren moet dat toch wel beter kunnen.