Nieuwsgroepen onder Snow Leopard

Ik ben de laatste tijd bezig met me te verdiepen in nieuwsgroepen. Op de website [url=http://www.binaries4all.nl/]Binaries4all[/url] staat een duidelijke en uitgebreide handleiding over de werking hiervan. Helaas heeft dit bij mij tot nu toe nog geen resultaat gehad.

Ik gebruik het programma Open FTD om de NZB bestanden te zoeken en het programma SABnzbd+ om daadwerkelijk te downloaden. Tot nog toe krijg ik steeds de volgende melding: 2009-10-18 17:47:02,976 ERROR [downloader] Connecting 4@highwinds.zeelandnet.nl:119 failed, message=502 Authentication Failed

Misschien een paar ‘domme vragen’, maar ik ben nog niet echt ingewijd, vergeef het mij ;-).
• Zou het kunnen dat het komt omdat ik draadloos internet?
• Als ik naar NZB-files zoek, moet ik dan ook ergens aangeven dat het (in mijn geval) alleen om de newsserver van Zeelandnet gaat?
• Zijn bovenstaande programma’s al wel geschikt om te werken met Snow Leopard?

Hopelijk kan iemand mij helpen!
Thanks!

Zo te zien klopt het wachtwoord dat je in SABnzbd+ hebt opgegeven niet...

Sabnzbd+ werkt perfect onder SL. Lijkt idd of je je gebruikersnaam of wachtwoord verkeerd hebt.

In eerste instantie dacht ik dat ook, maar ik heb mijn persoonlijke informatie pagina (PiP) en webmail allebei kunnen openen met de gebruikersnaam en het wachtwoord dat ik ook gebruik in SABnzbd+...

Gebruik je je mail adres als inlognaam?

ZeelandNet heeft twee nieuwsservers, te weten: highwinds.zeelandnet.nl en news.zeelandnet.nl. Inloggen is verplicht via uw e-mailadres van ZeelandNet en het bijbehorende wachtwoord.

Dat klopt inderdaad. :-) De twee servers die je hierboven noemt heb ik allebei toegevoegd onder 'Configuration' en dan 'Servers'.

Kan nog zijn dat er niet wordt geautoriseerd vanwege je inlognaam en wachtwoord met verkeerd gebruik hoofdletters/kleine letters? Of misschien een andere poort gebruiken? Kan je misschien wat testen door je firewall plat te gooien.

Ik heb zojuist de 'highwinds' server eruit gegooid en ik kan zowaar downloaden nu en heb een download speed van 5 KB/s maar het volgende probleem dient zich al aan.

Wat ik download komt wel in het mapje ‘complete’ te staan maar daar staat FAILED bij en de mapjes hebben ook geen inhoud. Als ik naar de warnings kijk staat er het volgende: [b:e9dc056e4e]2009-10-18 21:27:02,088 WARNING [decoder] <Article: article=4a60b6ac$1$29042$2d805a3e@uploadreader.eweka.nl, bytes=393836, partnum=118, art_id=None> => missing from all servers, discarding[/b:e9dc056e4e].

Wat doe ik niet goed?
En waarom kan ik de highwinds server niet gebruiken?

Als er files missing zijn bij jouw provider, dan kan je er van uit gaan dat OF die hele groep niet gemirrored wordt en dat je die niet terug zal vinden, OF dat de retentie tijd zo laag is dat de files alweer zijn verwijderd door je ISP.

[quote:8cbf17025b="marijkedv"]Ik heb zojuist de 'highwinds' server eruit gegooid en ik kan zowaar downloaden nu en heb een download speed van 5 KB/s maar het volgende probleem dient zich al aan.

Wat ik download komt wel in het mapje ‘complete’ te staan maar daar staat FAILED bij en de mapjes hebben ook geen inhoud. Als ik naar de warnings kijk staat er het volgende: [b:8cbf17025b]2009-10-18 21:27:02,088 WARNING [decoder] <Article: article=4a60b6ac$1$29042$2d805a3e@uploadreader.eweka.nl, bytes=393836, partnum=118, art_id=None> => missing from all servers, discarding[/b:8cbf17025b].

Wat doe ik niet goed?
En waarom kan ik de highwinds server niet gebruiken?[/quote:8cbf17025b]

Een provider als Zeelandnet heeft een retentie van zo’n 30 dagen, dit betekend dat je na 30 dagen de bestanden niet meer zult vinden. Eweka.nl is een betaalde usenet provider en heeft een retentie van 365 dagen.

Voor jou is nu de oplossing probeer eens een film te downloaden welke binnen 30 terug is gepost dit zou goed moeten werken. In SAB ook even unparren en unrarren aanzetten dan kan je hem direct gebruiken als hij klaar is.