Nieuwste versie Windows Mediaplayer ontbreekt volgens NOS

Beste mede Mac-ers,

Wel het een na het andere euvel met die NOS nieuws site.

Met Safari is ie nog steeds niet of nauwelijks te downloaden en wil je een nieuwsitem via Windows Mediaplayer bekijken, dan kan dat niet omdat je een verouderde versie zou hebben. Probeer maar eens met het filmpje bij dit nieuwsfeit. Overbodig te zeggen dat ik de nieuwste versie heb.

Het zal wel weer te maken hebben met dat het niet op Panther is afgestemd.

Ja, dezelfde ervaring hier.

Tja, als je het beroepsmatig gezien nodig hebt, kan je het proberen via IE. En anders…gewoon die site links laten liggen. Al die items beginnen trouwens toch steeds meer op het Jeugdjournaal te lijken!

Nou, is dit een oplossing, of niet!?

:x Zal wel een deskundige de boel verxiket hebben gaat i.d.d bij mij ook niet meer ! :apple:

Ja ik moet zeggen die pagina Den Haag laait wel extreem traag. Ook ik kan deze link niet starten. Met de andere filmpjes op de nos site overigens geen probleem, hoewel er wel weer gewaarschuwd wordt: "u heeft een verouderede versie" onzin natuurlijk. Bij een tweede poging werd net: "Helaas, het opgevraagde document bestaat niet (meer).De gevolgde link is waarschijnlijk verouderd, onnauwkeurig of niet beschikbaar." Medegedeeld.

Webmaster inlichten? :frowning:

In dit geval lukte het met IE (of Camino) ook niet. Het complete NOS-Journaal is, op welke browser dan ook, geen probleem (afgezien van die overbodige melding).

Kan het misschien wel onder Jaguar? Dus zowel de site vlot opstarten in Safari als zo’n specifiek filmpje zien? Meen zoiets ergens gelezen te hebben. Beschik zelf niet meer over Jaguar.

[quote:49ef254e3f=“nma”]Ja, dezelfde ervaring hier.

Tja, als je het beroepsmatig gezien nodig hebt, kan je het proberen via IE. En anders…gewoon die site links laten liggen. Al die items beginnen trouwens toch steeds meer op het Jeugdjournaal te lijken!

Nou, is dit een oplossing, of niet!?[/quote:49ef254e3f]

Wel wat rigoureus! Hoewel ik me jeugdig genoeg kan voelen voor het Jeugdjournaal :wink:

Volgens mij zijn er nogal wat ouderen die daar de voorkeur aangeven, zodat ze het nieuws nog enigszins kunnen volgen.

onderdelen van de NOS-site zijn al een tijdje lastig in safari. Ik pak tegenwoordig www.nu.nl gaat een stuk sneller

[quote:eb4791f68c="mike"]onderdelen van de NOS-site zijn al een tijdje lastig in safari. Ik pak tegenwoordig www.nu.nl gaat een stuk sneller[/quote:eb4791f68c]

Ja, die bekijk ik ook wel eens, maar ik geef (afgezien van de bereikbaarheid) de voorkeur aan de NOS site.

Zojuist nog even gekeken of het euvel met dat filmpje verholpen was. Ik had de webredeactie hiervan bericht. Niet dus.... Ik had nu echt problemen om op de site te komen en heb zelfs eenmaal Safari geforceed moeten stoppen. :evil: Wat een klote site :x

Had ik ook al eens gedaan, maar de Mac gebruikers zijn qua grootte kennelijk niet interessant genoeg om te bedienen, of i.d..

Als we en masse een klacht indienen, legt het misschien meer gewicht in de schaal. Het is toch eigenlijk belachelijk dat zo’n belangrijke site van de publieke omroep, niet of slechts gedeeltelijk te bereiken is voor een bepaalde groep gebruikers!

[quote:3d49eca98c="Sikko"]Zojuist nog even gekeken of het euvel met dat filmpje verholpen was. Ik had de webredeactie hiervan bericht. Niet dus.... Ik had nu echt problemen om op de site te komen en heb zelfs eenmaal Safari geforceed moeten stoppen. :evil: Wat een klote site :x[/quote:3d49eca98c] Als je veel geduld hebt en Safari gewoon een paar minuutjes laat staan, dan wordt 'ie wel geladen. Maar werkt vervolgens beroerd.

wat bij mij goed werkt is onder Safari in het menu, block pop-up windows uitzetten. Zodat je dus wel pop-ups kunt krijgen; dit is nodig schijnt. Bij mij werkt het vlekkeloos op versie 1.0.2, ik kan alles bekijken in prima kwaliteit!

[quote:a3ecd17da7="frank.bhp"]wat bij mij goed werkt is onder Safari in het menu, block pop-up windows uitzetten. Zodat je dus wel pop-ups kunt krijgen; dit is nodig schijnt. Bij mij werkt het vlekkeloos op versie 1.0.2, ik kan alles bekijken in prima kwaliteit![/quote:a3ecd17da7]

Helpt niets. Althans bij mij niet. Meende al dat het onder Jaguar wel werkte, allemaal. Heb ook pas problemen met die site sinds Panther.

Het schijnt dat de NOS niks moet hebben van Macs, dus ik heb het volgende bedacht nadat ik net even Windows Player heb geinstalleerd (tsja ik wilde Microsoft veel mogelijk vermijden, maar dat lukt dus niet). Het is rechtstreeks te afspelen op de WMP. Oke, eerst naar datbereffende link zoals je schreef. En dan rechterkolom een link kiezen in mediatheek, in plaats van muisklik op dat link toets je even CTRL toets en kies "kopieer koppeling naar klembord" (of rechtermuisklik) Dan naar Win Media Player en dan bij "File->Open Url. Dan Apple-V (Plak) Haal even de eerste codes eruit -> javascript:openMediatheek(' En de laatste ook -> ','','nieuws') weg halen. Dus http....wmv en dan OK. Nu doet ie het wel bij mij, rechtstreeks. Da's enige manier dat ik kan bedenken om die vervelende melding te ontlopen.

[quote:89070f26a3="Susanne"]Het schijnt dat de NOS niks moet hebben van Macs, dus ik heb het volgende bedacht nadat ik net even Windows Player heb geinstalleerd (tsja ik wilde Microsoft veel mogelijk vermijden, maar dat lukt dus niet). Het is rechtstreeks te afspelen op de WMP. Oke, eerst naar datbereffende link zoals je schreef. En dan rechterkolom een link kiezen in mediatheek, in plaats van muisklik op dat link toets je even CTRL toets en kies "kopieer koppeling naar klembord" (of rechtermuisklik) Dan naar Win Media Player en dan bij "File->Open Url. Dan Apple-V (Plak) Haal even de eerste codes eruit -> javascript:openMediatheek(' En de laatste ook -> ','','nieuws') weg halen. Dus http....wmv en dan OK. Nu doet ie het wel bij mij, rechtstreeks. Da's enige manier dat ik kan bedenken om die vervelende melding te ontlopen.[/quote:89070f26a3]

Petje af voor je oplossing, Susanne, maar wat een gedoe om het gedaan te krijgen!
Massaal een klacht indienen bij de NOS lijkt me de enige manier om verandering te brengen in de situatie. Ze kunnen als publieke omroep een deel van de gebruikers toch niet zo maar links laten liggen?
Maar ja, ik weet niet hoeveel Mac-ers daar voor voelen.

Ik ben ook voor massaal klacht indienen bij de NOS.

[quote:4cebfc6b30="Susanne"]Ik ben ook voor massaal klacht indienen bij de NOS.[/quote:4cebfc6b30]

Nou, dat zijn er alvast twee, maar nog te weinig om een massaal protest te noemen. Kom toch nog te vaak tegen dat sites slecht of zelfs niet toegankelijk zijn voor Mac-ers, maar van een site als deze mag je toch anders verwachten.

Blijkbaar zijn de Macgebruikers het ontoegankelijkheid van sites inmiddels gewend...

Andrez heeft een punt: van sites als de NOS, de spoorwegen, telecom en internetproviders mag je toch verwachten dat ze platformonafhankelijk zijn. Dat kleine sites dat soms niet zijn, is vervelend, maar toch vooral het probleem van de eigenaren ervan zelf. Als ik met mijn Mac problemen heb op zo'n grote site, stuur ik meestal even een mailtje naar de redactie of webmaster ervan. Kleine moeite en misschien dat ze er iets mee doen.

[quote:c9d7cd2dc2="wjgmspeedy"]Andrez heeft een punt: van sites als de NOS, de spoorwegen, telecom en internetproviders mag je toch verwachten dat ze platformonafhankelijk zijn. Dat kleine sites dat soms niet zijn, is vervelend, maar toch vooral het probleem van de eigenaren ervan zelf. Als ik met mijn Mac problemen heb op zo'n grote site, stuur ik meestal even een mailtje naar de redactie of webmaster ervan. Kleine moeite en misschien dat ze er iets mee doen.[/quote:c9d7cd2dc2]

Dat heb ik dus al eens gedaan, wjgmspeedy, maar waarschijnlijk zijn ze alleen gevoelig voor de macht van het getal, dus vandaar dat je dat misschien beter met een handtekeningenactie kunt doen, of i.d…

Vreemd trouwens, je zou toch verwachten dat er onder mensen die een dergelijke site maken, ook de nodige Mac-ers zouden zitten. Maar mogelijk stel ik het me te rooskleurig voor.

effe gemaild naar de NOS:

L.S.

bij het bekijken van nieuws in de media-theek krijg ik de onderstaande foutmelding. Dat is echter niet juist. Uw versie-check doet het niet goed. Als ik de URL’s van de filmpjes in mijn WMP plak kan ik ze gewoon bekijken. Zwak punt van de web-ontwikkelaar.

Ik gebruik de nieuwste Windows Media Player op Mac OSX 10.3.2 met browser Safari.

m.vr.gr. xxxxxxxxxx

FOUTMELDING:
U maakt gebruik van een verouderde Windows Mediaplayer. Om de multimediafragmenten te bekijken, zult u een nieuwe versie moeten installeren. Er zijn versies voor Windows en voor de Apple Macintosh.