Nikon D70 firmware update.

D70 Firmware Update 1.0.1 / 1.0.2 - Macintosh

hier de link

Diverse kleine aanpassingen.
Eenvoudig zelf te doen met de instructie die op diezelfde pagian staat.

:slight_smile:

[mod:1254ee206b=“HS-L”]URL ff ingekort… werd veel te breed.[/mod:1254ee206b]

Ik haaaaaaaaaaaat mensen met een Nikon D70! :mrgreen:

Groen van jaloezie ben ik! Maar binnenkort ontmoeten mijn stijgende budgetcurve, en de dalende prijscurve elkaar! (en kan ik gaan sparen voor een PB om die duizenden 6MP foto’s beter te kunnen verwerken…)

tja,.. kan het ook niet helpen, ik had gewoon het geld, en na 2 maanden mezelf wijsmaken dat ik pas echt gelukkig zou kunnen zijn met die D70 gewoon de knoop doorgehakt...

:o

Gelijk heb je! Ik ga mezelf er eentje cadeau doen als ik (eindelijk) afstudeer! Goede motivatie om dat eens te gaan doen, en dan komt het met dat budget daarna ook wel goed.......hoop ik! Veel plezier met je firmware update....en de D70.

[quote:a076774eff="beammeup"]D70 Firmware Update 1.0.1 / 1.0.2 - Macintosh

hier de link

Diverse kleine aanpassingen.
Eenvoudig zelf te doen met de instructie die op diezelfde pagina staat.

[/quote:a076774eff]

Bedankt voor de tip. Is dit een algemene softwareupdate voor de D70 via de mac? Het heeft toch niets te maken met Nikon Capture Editor?

Verder heb ik nog een vraagje.
Op mijn powerbookje de foto’s op vakantie telkens bewerkt en opgeslagen en allemaal prachtig. Op de site zien ze er ook mooi uit, maar 2 kleine probleempjes.

I. Ik vind de afdrukken van de fotograaf minder. Ligt dat nou aan de het verschil tussen de RGB en de mac kleuren? Ik denk dat ik de volgende keer mijn PB bij de fotograaf laat en hem laat weten dat ik ze zo afgedrukt wil hebben. Of kan ik de instellingen zo zetten in OSX dat wat ik zie ook er automatisch uit komt bij de fotograaf? Als dat niet zo is laat ik voortaan eerst 5 exemplaren proefafdrukken en ga er zelf bij staan om aan te geven hoe ik de correcties wil.

II. Verder merkte ik dat bij het uploaden van de camera er van de ca. 20 RAW foto’s in iPhoto (waarna ik ze in NCE probleemloos open) er 1 is die kennelijk niet goed omgezet wordt en RAW blijft. Vandaar dat ik ze nu jpeg + raw tegelijk doe. Waar ligt dit aan denk je?

Tenslotte: Verder werkt het allemaal erg gesmeerd. In iMovie nog effe een filmpje gemaakt en allemaal in wat loze uurtjes op vakantie. Hoef je ook niet meer uren thuis alles nog eens te bewerken, geweldig met de powerbookje en ik zat af en toe in de sahara en met een ventilatortje via usb was het zelf in de heetste omstandigheden prima werken!

Hoe het in de tropen zal zijn met dat vocht weet ik niet, maar dan zal ik hem maar niet midden in een tropisch regenwoud gebruiken. Zie voor wat fotoimpressies in de combi powerbook 12 " en Nikon D70, bewerkt met Nikon Capture Editor trouwens:

hier de link rechtstreeks

en

hier de link via Mac Stuff

De D70 is trouwens gewoon via de Applesite te bestellen en met de 18-70 lens natuurlijk. En die firmware updat ga ik maar gewoon downloaden.

Thanks

Prachtige foto's.

Deze Firmware Update lost kleine problemen op die te maken hebben met de vertekeningen die op kunnen treden boven in de hoeken van het beeld wanneer snel 'doorgeschoten wordt.
De update is voor mensen met een D70, en een Apple.

Instructies zijn simpel, hebben alleen te maken met firmware die in de D70 zit.
Scroll even naar onderen op de pagina waar de link naar verwijst.
Dat lukt het geheid.
:o

gefeliciteerd met je aankoop.

dat van die stijgende en dalende curves komt me zoooooo bekend voor.
Anyway, waarom heb je voor de Nikon gekozen en net voor Canon Eos 300d. ( Ik twijfel nog nl.)

Canon lijkt me ook prima, hoewel (maar of dat objectief is weet ik niet) de Nikon D70 beter scoort in aantal opzichten. Het werk in ieder geval met de Nikon prima samen met OSX.

Ik heb hem zelf ook maar net en dit zijn de eerste foto’s. Ik koos voor de Nikon omdat ik mijn Nikonlenzen zonder problemen kon blijven gebruiken.

Heb je Canon en kan het daar ook, dan koos ik voor Canon. Begon ik opnieuw, dan was mijn budget bepalend en de diverse foto’s die ik als voorbeeld zou bekijken.
:apple:

D70 versus D300? Begin ze eens om beurten vast te houden. De Canon is van plastic en voelt als plastic, the D70 is van plastic en voelt als een 'echte camera. Verdere informatie vind je hier,...

(hoef ik je ook niet verder te overtuigen!)

http://www.kenrockwell.com/nikon/d70.htm

http://www.dpreview.com/reviews/nikond70/

http://www.dcresource.com/reviews/nikon/d70-review/index.shtml

Deze draad ging toch over firmware ? :?

Maar goed, ik heb inmiddels succesvol de firmware update gedraaid…
en zoals verwacht merk ik geen enkel verschil.

:stuck_out_tongue: