No CD Patch?

Waarom gaat er een slotje op een vraag van iemand om een no cd patch... wat is daar illegaal aan? Unreal 2003 moest je ook spelen met de cd in de drive. Dus altijd die cd's meeslepen. Of een .dmg bewaren op je comp wat weer onnodige ruimte in beslag neemt. Dan kan je toch veel beter een no-cd patch gebruiken? Vooropgesteld dat je het spel legaal hebt gekocht zie ik niet wat daar zo verkeerd aan is. Ik erger me meer aan 'Tricksels' die als een klein kind om een slotje vraagt en het nog krijgt ook!

Flipstra (was dat niet de dierenoppasser van Wim Kan die beren broodje smeren zag ?!) Ik ben het met je eens, Heb er al eens iets eerder over gezegd dat ik dat allemaal een beetje roomser dan de paus willen zijn. Dan moet je ook niet in je "hot apps" rubriek de nieuwe Limewire, Acquisition en andere peer to peer programma,s indirect ter beschikking stellen. Maar ik ga me niet nog eens aan deze zaak branden. Maar je hebt gelijk met je redenering.

Het is nogal moeilijk om te controleren of iemand het spel ook werkelijk gekocht heeft, en als je het hier post dan gaan ook gebruikers het downloaden die geen legale versie van het spel hebben. Ik denk dat het zoals het nu is gewoon het beste is, voor zowel de makers(ivm illegale kopieën) als de gebruikers.

Ach kom op zeg Hydro. Voor de Nederlandse wet is iemand ook onschuldig totdat schuld bewezen is. Het geeft een gevoel van vrijheid. Dat sommige mensen daar minder goed mee om kunnen gaan is erg jammer.

Wou eigenlijk posten in orginele draadje maar was al op slot dus maar hier. Waarom een slot op zoiets als een vraag over een No-CD patch, (Ik heb Warcraft 3 en TFT ook gekocht maar No-cd patch zou mooi zijn) maar op een draad over tiger preview niet? Word hier dus met 2 maten gemeten jongens. Van de ene kant mag je niet iets onschuldig vragen over een No-CD patch, maar praten en suggeren dat Tiger illegaal te downloaden is word wel gedoogd?

Raar hoor.

Als de poster van de orginele draad deze ziet. Kan je 1 ding zeggen: Als je de orginele CD hebt en veel ruimte maar dan een Toast image van de CD. Als je die mount moet ie het doen.
Voordeel is dat je niet je App patched dus niet meer kan updaten en als je update moet je weer op zoek naar een nieuwe No-CD patch.
Image neemt wat ruimte in beslag maar is het wel waard denk.

Zo die zit. En dan zijn anderen ook mee geholpen.

Was dit nou zo moeilijk?

Overigens moet je de toast image meestal WEL OP SLOT zetten. Appel-i, Beveiligd aankruisen

:wink:

wat heeft het locken van zo'n image voor functie dan? dat ie dan read-only is?

ik probeer btw een image van m’n No One Lives Forever 2 cd’s te maken en deze te gebruiken, maar NOLF2 blijft vragen om de cd :confused:

@sedikit, de hot apps rubriek is een RSS feed van Versiontracker, en MacOSX.nl bepaalt dus NIET wat daar in staat. Hoe vaak moet ik je dat nou nog uitleggen?

fijn dat er nog zo wordt gereageerd! Bedankt, was me al flink aan t ergeren :-P

grtzz charley

Charly, mijn excuus. Ik ben denk ik wat te voorbarig geweest met mijn conclusie dat je een illegale versie zou gebruiken.

Het gebeurt echter vaak genoeg dat mensen de “goedheid” van anderen gebruiken om er zelf beter van te worden, in de vorm van het vragen omcracks e.d. op plaatsen die daar helemaal niet voor bedoeld zijn, zoals hier. Dat dat in dit geval niet zo was, wist ik helaas niet.

Mijn beweegredenen voor het “vragen om een slotje” waren dat je een volledig nieuwe gebruiker was op het forum, en niet echt aangaf dat je de originele cd had. Het nieuwe-gebruiker-verhaal komt vaker voor naar mijn idee; mensen struinen het internet af naar forums, registreren zich overal, en hopen zo hun crack(-je) te krijgen. Vervolgens zie je ze nooit meer terug op dat forum.

@ Flipstra: jammer dat je je ergert aan mij, maar naar mijn idee waren mijn beweegredenen niet meer dan redelijk, alleen misschien wat voorbarig. So what, ben ook maar een mens!

Eén ding denk ik wel over het kopiëren, als er iemand is die aan het zoeken is naar een no CD patch omdat hij of zij een kopie liggen hebben, wel die zullen die patch wel allang in hun bezit hebben :wink:

excuus is aangekomen, maar na de vakantie pas zoals je gemerkt heb :-) Thnx greetz Charlotte

ps: heb idd de originele, heb ik alleen niet verteld, wijs van je dat je dat er later nog uit kon halen, zal wel door mn reactie zijn gewees. :smiley:

Gezien dit slotje http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=57406&highlight=, nog maar eens de vraag: Wat is er illegaal aan een no-cd patch?

Een no cd patch kun je ook gebruiken als je een niet gekochte, dus gedownloade versie van een spelletje in je bezit hebt.

met de nieuwe update van het spel gaat ie niet meer vragen om het spel

[quote:aa408181d7="Mac-ofiel"]Een no cd patch kun je ook gebruiken als je een niet gekochte, dus gedownloade versie van een spelletje in je bezit hebt.[/quote:aa408181d7]

Dus omdat hij heel misschien een niet gekocht versie heeft (wat jij niet weet) gooi je er maar een slotje op :?

Het kan wel zo zijn dat hij op z’n verjaardag van 3 ooms en tantes het spel, 3keer, heeft gekregen en die lekker in de kast wil bewaren…

Maak er een toast file van.

Hij had al aangegeven dat dat zn hdd onbedoeld vol maakt. Een No-CD patch is slechts enkele MB's itt tot een hele CD-set/DVD van een paar Gb's. Nooit lekker natuurlijk, ik zet zelf ook liever andere dingen dat een spel 2x op mn Mac!

Tja no cd voor mack is volgens mij niet echt te vinden. Maar no cd hoeft toch niet illegaal te zijn.