No One Lives Forever 1 traag op G4 iMac...

Ik heb een poos geleden No One Lives Forever (het eerste deel dus niet het vervolg!) op mijn G4 iMac geinstalleerd mar het spel wil maar niet vlot lopen. Toch voldoe ik ruimschoots aan de minimum systeemeisen en mijn computer staat ook niet extreem vol. Iemand hier ook problemem mee en zoja hoe kan die dan verhelpen?

Als ik me niet verhis kun je nog wat instellingen van het grafisch deel aanpassen. Hier een beetje mee spelen en je vind wel een ideale instelling.

[quote:799051bfc9="Zorcky"]Als ik me niet verhis kun je nog wat instellingen van het grafisch deel aanpassen. Hier een beetje mee spelen en je vind wel een ideale instelling.[/quote:799051bfc9] Heb ik ook met de single player van Soldier of Fortune 2. Zelfs op de laagste resolutie is ie traag, maar in online multiplayer heb ik zelfs of de hoogste resolutie nergens last van. :finderoud:

Ik heb ook problemen met nolf2 en ben naar de link gegaan die je opgeeft maar er staat alleen dat je het beeldscherm op 60 Hz moet zetten. Meer kon ik er niet over vinden. Ik ben naar Systeemvoorkeuren-beeldscherm gegaan en neem nu aan dat 'opfrisfrequentie' gewijzigd moet worden in 60 Hz maar het blijft grijs en ik kan er niet bij. Ook als ik verschillende beeldschermresoluties kies. Doe ik iets fout?

@Macvriendin: op deze pagina staat een Patch voor NOLF2 , die als ik het goed heb dat probleem verhelpt met dat alleen goed op 60 hz kunnen draaien.

http://www.macplay.com/downloads/patch_nolf2.php

Inderdaad is er een patch die ik al gebruikt heb en inmiddels heb ik ook al Quicktime 5.6.1 geïnstalleerd. Macplay kondigde namelijk luidkeels via de e-mail aan dat NU het probleem verholpen zou zijn vanwege 5.6.1! Niet dus... hij 'bevriest' nog steeds. De filmpjes lopen weliswaar wat meer synchroon maar bevriezen blijft 'ie. Nu heeft Macplay het weer over een probleem met het scherm en vraagt of ik een lcd of een crt scherm heb....de refresh rate zou nou weer problemen opleveren. Affijn....we zijn er nog niet.javascript:emoticon(':|')

Kijk nou toch eens. Ik heb amper mijn bericht geplaatst of ik krijg een nieuw mailtje van Macplay (die ik op de huid zit): Moet je lezen wat ze mailen: dit gaat toch te ver vinden jullie niet? Quote:

[color=darkred:b62bbb4822]Make sure that you are not running any other applications in the background (internet, music, antivirus software, mail services, or any other programs, etc….). Do you have any third party USB devices hooked up to your computer (wireless mouse, keyboard, external hard drive, etc….)? [/color:b62bbb4822]

Met de groeten van Macplay! We gaan weer terug naar de steentijd mensen!!!
Al je andere programma’s afsluiten??? Niet te geloven. ‘Third party’ muizen etc…echt…ik geloof mijn oren niet.javascript:emoticon(’:roll:’)

We zullen zien of het werkt. Ik ga het maar proberen. Ik heb inderdaad een third party muis en ook sluit ik andere programma’s niet af als ik ga spelen. Let’s try it!