No testing server running on this server?

Dit is de alert die is steeds krijg als ik in Dreamweaver probeer een connectie tot stand te brengen !?

Eerst in DW MW 2004, dan geprobeerd in DWMX… altijd hetzelfde

Wat word hiermee bedoeld en hoe moet ik het oplossen?

Hulp aub. :cry:

auto upload naar je site die je niet heb geconfigureerd? ik heb geen idee... werk zelden met dreamweaver. maar het lijkt me iets dat je aan en uit kan zetten..... in de prefs ofzo

Als je in dreamweaver met databases werkt kun je in de sitevoorkeuren een 'testing server' aangeven om lokaal te kunnen testen of een en ander werkt. Dat kan een lokale SQL server zijn, maar ook de externe server. Die moet je dan kiezen en/of aanmaken.

Nou heb ik geen enkele ervaring met het draaien van testingservers, maar dit is wel je probleem. Lees de online gebruiksaanwijzing van DW er maar op na.

quote:

In the advanced Site Definition dialog box, click Testing Server in the Category list. The Testing Server screen appears. Dreamweaver needs the services of a testing server to generate and display dynamic content while you work. The testing server can be your local computer, a development server, a staging server, or a production server, as long as it can process PHP pages.

[b:c20fd3261d]Dat heb ik gedaan hoor, reeds tientallen keren opnieuw. Ik ken ondertussen reeds de manual van buiten![/b:c20fd3261d] :wink:

Pas op, op verschillende INTERNATIONALE FORUMS komt wordt hetzelfde probleem ook aangekaart .

Ik weet het dan ook niet verder. Ik heb wel eens geprobeerd de site waar ik het grafische deel van doe ook te koppelen aan de bijbehorende database, maar meestal worden SQL servers zo ingericht dat ze alleen vanaf het IPadres van de server (lokaal dus) kunnen worden aangeroepen. Daarmee is mijn poging doodgelopen.

Maar wellicht is er meer kennis aanwezig… Wat voor 'n testing-server moet er gekoppeld worden en is die lokaal of elders?