'nobody' groep als eigenaar in te stellen??

Kan men via de terminal bekomen, wat ik niet voor mekaar kan krijgen via 'reguliere' osx-wijze in deze situatie :

1 van de 3 partities op een schijf definiëren als ‘nobody’-eigenaar, waardoor alle gebruikers totale rechten hebben op alle bestaande, maar ook op alle nieuw toegevoegde bestanden.

verduidelijking :
3 gebruikers, waarvan 1 administrator. 1 partitie op schijf moet door iedereen volledig toegankelijk en met totale rechten kunnen behandelt worden ook voor nieuwe files door 1 gebruiker toegevoegd (zoals een ‘data’-schijf op een server in windows-omgeving(werk) : om het even welk bestand door welke gebruiker toegevoegd werd aan de ‘data’-schijf kan door iedereen (bij ons is dit dus zo ingesteld) aangepast en zelfs in de prullemand gegooid worden.

Ik krijg dit gewoonweg niet voor elkaar : digitale camerafoto’s door mijn vriend geïmporteerd op die partitie, kan ik niet wijzigen omdat hij de ‘eigenaar’ is. Dan moet ik ieder bestand die hij toegevoegd heeft, als root (want zelfs als administrator kan ik dat blijkbaar niet !) via info aanpassen.

Heel vervelend en hopend op een oplossing
davedive

Bij mij werkt dit: ignore ownership on this volume Anders de ownership op nobody zetten en kiezen voor apply to enclosed items

[img:8b2de9a20a]http://www.folosa.com/uploads/data/media/39/owner.jpg[/img:8b2de9a20a]

bedankt boelie :D,

dat ziet er goed uit, ik probeer het morgen ‘fris’ eens uit en kijk al uit naar een positief resultaat.

:smiley: :smiley: :smiley:

davedive :roll:

Ik kon deze morgen niet wachten, onmiddellijk geprobeerd en jawel werkt !!!!!

Feit is het was nooit bij mij opgekomen om dat op het volumeniveau te gaan doen (waar je die ‘negeer …’ vindt), stom hé.

Duizendmaal bedankt Boelie
Davedive

Geen probleem, joh! Ik ben hier gewoon om te helpen ;)