nodig voor Airport netwerk?

Hi all, ben n newbie, en daarom, wat heb ik in godsnaam allemaal nodig voor een draadloos adsl netwerk naast mn isdn gedoe. Met n G4, n powerbook 667 en een ouwe g3 powerbook van mn huisgenoot? Bijv. waar zet ik een airport base bij 2 verdiepingen bereik? Wat voor adsl modem is goed, ik begrijp dat die van Kpn, de alcatel speedtouch ofzoiets sucks? en is dat alles, naast de airport kaarten (bestaan die voor G4 en Powerbook g3)? bvd! ciao Edy

Hi, ben n newbie en plaats gelijk mijn berichten maar twee keer? Eén keer is wel zo effectief hoor!

Volgens mij is elk (Ethernet) ADSL-modem wel goed.

Je hebt dus nodig:
Airport card
Airpiort base station
ADSL modem
Provider die ADSL voor ISDN aanbiedt (dat zijn er minder dan je denkt).

Volgens mij heeft de Powerbook G3 geen airport-slot.
Maar je kunt altijd een compatible PC-card aanschaffen (aansluiten via USB of zo?).

maar moet er in de g4 dan ok een airpport kaart, of kan er ook een kabeltje vanaf de airport base naar de g4, want ik hoef alleen maar met de powerbook rond te lopen, de g4 blijfd wel op z'n plaats

op het airport basisstation kun je ook 1 bedrade computer aansluiten, of eventueel een hub of switch wanneer je meer computers bedraad wil aansluiten.

ethernet ADSL modem ipv. een USB ADSL modem. Je kunt kiezen als je je nieuwe aansluiting aan gaat vragen.

Het Apple extreme basestation heeft tegenwoordig het voordeel dat er ook (geschikte) printers op aangesloten kunnen worden.
Als je een groot bereik wilt hebben kies je ook beter voor het extreme basesation MET aansluitmogelijkheid van een externe antenne.

Succes!

beammeup