Nodig voor OS X 10.2

Ik heb een Powerbook G3 400 Mhz met 192 MB Ram en een 5 GB harde schijf.

Is dat voldoende om 10.2 op te draaien?

Heeft iemand dat geprobeerd?

Bedankt,

Jan

Onderstaand zie je een een paar technische specificaties zoals ze op de Apple site staan.

1.  Confirm that your hardware can run Mac OS X Version 10.2 Jaguar

Mac OS X Version 10.2 requires a Power Mac G3, G4, G4 Cube; iMac; PowerBook G3, G4; iBook; or eMac computer; at least 128MB of physical RAM and a built-in display or a display connected to an Apple-supplied video card. Mac OS X does not support the original PowerBook G3 or processor upgrade cards. Verify your hardware is supported from the list below.

1.  Verify you have enough hard drive space.

While the amount of disk space required depends on your computer and the way you are installing Mac OS X, you are recommended to have at least 3.0 GB of available space on your hard drive.

Gr,

Mac-ofiel

Ik zou toch zoveel ram bij-plaatsen als dat je portomonee kan betalen. OS-X lust namelijk ram 320mb was voor mij net voldoende in OSX 10.1.5 en heb speciaal met het oog op 10.2 er nog eens 256mb bijgeplaatst

10.2 (Jaguar) zal zelfs op meer systemen en met minder ram draaien dan de X versies daarvoor. Het gebruikt een betere techniek om van je hardware gebruik te maken, waardoor het allemaal stukken sneller zal gaan.

Jaquar draait, maar zowiezo is het geheugen & harde schrijf ruimte op je machine redelijk beperkt.

(ram kost tegenwoordig niet veel meer, je kan het gewoon in een PC store kopen)

[quote:post_uid0="MacAttack"]Ik zou toch zoveel ram bij-plaatsen als dat je portomonee kan betalen. OS-X lust namelijk ram 320mb was voor mij net voldoende in OSX 10.1.5 en heb speciaal met het oog op 10.2 er nog eens 256mb bijgeplaatst[/quote:post_uid0] Tsja, mijn vraag komt hieruit voort: als ik 150 euro uit moet geven aan extra geheugen, een paar honderd euro aan een extra harde schijf en 160 euro aan OS 10.2, kan ik dan niet beter mijn spaarvarkentje helemaal leeg halen en zo'n leuke nieuwe 2xG4 kopen?

ik heb 70 € betaald voor 256 mb

Tja en op de vraag of je een nieuwe G4 zou kopen?! Euh mijn antwoord is JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.

Als het voor jouw economish haalbaar is van een nieuwe G4 te kopen zou ik dat wel doen. Maar als je vanaf dan elke dag een droge boterham moet eten met een glaasje water, zou ik zeggen NEEEEE