nog een eigen harde schijf nodig bij xserve raid/ xsan?

Hallo, Ik ben aan het kijken voor een SAN oplossing voor onze audio bewerkers. Ze klagen dat hun harde schijven teveel lawaai maken.

Mijn vraag: kun je een mac opstarten met een xsan/ xserve raid, zonder dat je een harde schijf zelf in je mac hebt zitten ?

Alvast bedankt voor alle reacties!!

hey

het is mogelijk om een mac via netbooting op te starten, maar dat wil je niet met zulke intensieve applicaties.
Ik denk dat het makkelijker is om of een andere HD te nemen of om de mac in een kast te zetten.

greetzz

Via een gigabit lijn zul je weinig tot geen verschil merken denk ik. Je hebt overigens naar mijn weten ook (duurdere) grote harde schijven die muisstil zijn.

hey

ga anders ff opzoek naar een HD met liquid bearrings, zoals een westerndigital.

greetzz

Hey bedankt !! Hier kan ik wat mee!

De site http://www.silentpcreview.com/ kan je wellicht verder helpen. zelf heb ik erg stille componenten voor mijn externe schijf gekozen: de 160GB Seagate Barracuda V met de 'Macally PHR-100AC' behuizing. De HD hangt in een frame met rubberen ophangpunten en de behuizing heeft geen ventilator. Muisstil.

hey

Ja die baarracuda heeft ook liquid bearrings, fijne HD :lol:

Greetzz

kijk eens uit naar een solid state disk, is wel erg prijzig! (dus enkel te gebruiken als systeemschijf)

hmm,

solidstate lijkt me niet zo’n goed idee, zeker niet als opstart schjijf, stroom eraf weg systeem.

greetzz

[quote:ebaf27cb25="ateazz"]hmm,

solidstate lijkt me niet zo’n goed idee, zeker niet als opstart schjijf, stroom eraf weg systeem.

greetzz[/quote:ebaf27cb25]
waar jij het waarschijnlijk over hebt is zo een pci kaart als solidstate
er bestaan echter ook echte ide solid state disk, en die hadden daar geen last van dacht ik

hmmm daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben. Bij nader inzien is er inderdaad een systeem wat met een soortement van batterij werkt om dit speciale type geheugen "online" te houden.

Maar dat was geloof ik niet zo snel als het andere, maar ok, het is geen optie, te duur (nog wel)

greetzz

[quote:75302100f1="ateazz"]hmmm daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben. Bij nader inzien is er inderdaad een systeem wat met een soortement van batterij werkt om dit speciale type geheugen "online" te houden.

Maar dat was geloof ik niet zo snel als het andere, maar ok, het is geen optie, te duur (nog wel)

greetzz[/quote:75302100f1]
of dat met een batterij is weet ik niet,
wat ik wel weet is dit:

[quote:75302100f1] Yes, that bottom drive is a solid state hard drive. No moving parts, no noise, no heat, and .048ms access time! Solid state hard drives are the way of the future. They act just like any other drive. When you power down, the data remains. Bootable, formattable, no drivers needed, etc… Price is still high, but you know how computer prices are, it’s only a matter of time. :)[/quote:75302100f1]
komt van http://www.silentpcreview.com/article78-page2.html
→ erg interessante site[/code][/quote]